י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
אלו חוקי המשחק

אוניברסיטת בר אילן בהחלטה דרמטית: סטודנטים יוכלו להיעזר בבינה מלאכותית

"אין בכוונתה של האוניברסיטה לאסור את השימוש בכלים אלו אלא להתוות את מאפייניו של השימוש הנאות בהם" מבהירה אוניברסיטת בר אילן במסמך הנחיות חדש שהופץ לסטודנטים

אוניברסיטת בר אילן בהחלטה דרמטית: סטודנטים יוכלו להיעזר בבינה מלאכותית
אילוסטרציה צילום: unsplash

מסמך הנחיות חדש שהופץ לסטודנטים השבוע ע"י אוניברסיטת בר אילן, מאשר לראשונה לסטודנטים להיעזר בבינה מלאכותית, תחת הקפדה על כללים, כך ע"פ הדיווח של ד"ר איתי גל במעריב.

מסמך ההנחיות החדש מגיע אחרי תלונות של מרצים על תופעת העתקות של סטודנטים שהגישו עבודות שהוכנו בבינה מלאכותית, הבינה אוניברסיטת בר אילן כי אם אי אפשר להילחם בהם, אין מנוס כי אם להצטרף אליהם.

"יש צורך דחוף לחדד את הנהלים החלים על השימוש בכלי בינה מלאכותית בכתיבה והגשה של עבודות, בחינות בית ושאר מטלות אקדמיות", נכתב במסמך. באוניברסיטה הוסיפו כי ישנה חשיבות בהכשרת סטודנטים בכלי בינה מלאכותית והכרת הערך הגלום בה בשוק העבודה העכשווי העתידי, ולפיכך "אין בכוונתה של האוניברסיטה לאסור את השימוש בכלים אלו אלא להתוות את מאפייניו של השימוש הנאות בהם".

מסמך ההנחיות מבהיר כי במידה שהמרצה לא הורה מפורשות לסטודנטים שהשימוש בכלי בינה מלאכותית יוצרת אסור בקורס האמור, יותר לסטודנטים להשתמש ב-AI, תוך הצהרה על כך ופירוט מה הייתה תרומת כלי הבינה המלאכותית הספציפית לתוצר הסופי.

את טופס ההצהרה יצרפו הסטודנטים באופן דיגיטלי או בעותק קשיח למטלה האקדמית המוגשת. בתוך כך מזהירה האוניברסיטה את הסטודנטים אודות עבירות משמעתיות הכוללות שימוש לרעה בטכנולוגיה, כמו הפצת פייק ניוז, גניבת זכויות יוצרים או יצירת תמונה שקרית המכפישה אדם אחר.

במקרים כאלה ואחרים, יראה השימוש כעבירת משמעת אקדמאית. בתוך כך מבהירה האוניברסיטה, שמאחר שהבינה המלאכותית אינה מדוייקת לחלוטין, חלה על הסטודנט האחריות המלאה על הנאמר בעבודה, וכי טעויות ושגיאות שיצרה הבינה המלאכותית והוכנסו למטלה האקדמית, יזקפו לחובת הסטודנט.

בינה מלאכותית AI סטודנט אוניברסיטת בר-אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}