ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הפרשה שהסעירה

השופטת התרשמה מעדות האופי ואישרה למוהל לעזוב את אירלנד

שוחרר המוהל מבריטניה שנעצר באירלנד בגין עריכת ברית מילה למוסלמים ללא "הליך רפואי חוקי". השופטת התרשמה מאד מהתמיכה שהקהילה המקומית הביעה ברב יונתן אברהם, ואישרה לרב לעזוב את אירלנד עד למשפטו

השופטת התרשמה מעדות האופי ואישרה למוהל לעזוב את אירלנד
בית הכלא באירלנד צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט העליון באירלנד שחרר את המוהל שנעצר בדבלין בגין עריכת ברית מילה למוסלמים ללא "הליך רפואי חוקי", והתירה לו לחזור חזרה לביתו באנגליה.

המוהל, הרב יונתן אברהם מבריטניה, נעצר ב-30 ביולי בדבלין והואשם בביצוע "הליך כירורגי" - ברית מילה לילדים לא יהודים, מבלי שהוסמך כרופא.

באדיבות המצלםבית הכלא באירלנדצילום: באדיבות המצלם

התקשורת באירלנד דיווחה בימים האחרונים כי "הקהילה היהודית באירלנד תומכת ברב המוהל מלונדון, הממתין למשפט בגין ביצוע ברית מילה בצורה לא חוקית למספר ילדים בדבלין". אשתו, אחותו ואחיו של הרב הגיעו לדיון וצפו בהליכים מיציע האורחים.

רבה הראשי של אירלנד, הרב יוני וידר, אמר לשופטת אוקונור כי הוא יכול לערוב לדמותו של הרב אברהם ויסייע לו לעמוד בתנאי הערבות. הרב וידר פעל מרגע מעצרו לסייע לרב אברהם, ונאבק להכניס לתאו תפילין ואוכל כשר - ואכן לאחר מאמצים, מפקד מתקן המעצר הורה לדאוג לרב לאוכל כשר.

באדיבות המצלםבית הכלא באירלנדצילום: באדיבות המצלם

עורכי דינו של הרב יונתן אברהם שמו 50,000 יורו ערבות, הרב הראשי יוני וידר הוסיף מכספו עוד 10.000 יורו, והשופטת התרצתה ושחררה את המוהל.

גורמים בקהילה היהודית באירלנד אמרו ל''בחדרי חרדים', כי השופטת התרשמה מדברי הסנגוריה ועדות האופי שנתן הרב וידר שאמר לשופט שהוא ערב לכך שהרב אברהם יחזור לאירלנד כשיתבקש לכך לשם ההליך המשפטי נגדו.

הרב יונתן אברהם מוהל ברית מילה אירלנד יוני וידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}