י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המתיחה על גל המעצרים

לייבל'ה במהדורה רב-זירתית מיוחדת לבין הזמנים

והשבוע בלייבל'ה: השר שהצטרף לקבוצה באוסטריה; היכן נפשו אישי הציבור? היכן היו הפאנלים הכי שווים; העיתונאים שמתחו את הבחורים על גל מעצרים בשמאל הישראלי; ואלו שחטפו חפצים לאחר שמחו על הממ"ח. וגם: האדמו"ר שארז את תכולת דירתו

לייבל'ה במהדורה רב-זירתית מיוחדת לבין הזמנים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

מאוסטריה, שווייץ ועד הצפון המטווח - לייבל'ה מגיש לכם את העדכונים מכל המקומות שבהם יכלו הישראלים לנפוש או לטוס ולא להתגייס. הכותרת: זה מה שעשו בבין הזמנים של אב תשפ"ד.

לפי דיווח של אחד העיתונאים במגזר שיודע דבר אחד או שניים בנושא הביטחון, ומדייק בכל מילה, כמו שמפוני הצפון השמינו במלונות, כך גם החרדים לא נמנעו מלצאת לנופש ולשהות בצל הטילים ממש סמוך לגבול ולג'רמק. לדבריו: מדובר באטרקציה של ממש בעת שיש אזעקות. וכך לייבל'ה קיבל תיעודים מהעיתונאי שלא הותרו לפרסום עקב צנזורה צבאית חמורה. 

מעשה נורא שמע לייבל'ה על שני אנשי תקשורת שהשתתפו בפאנל בישיבה חסידית מסוימת. אחד מהם פתח את הסימפוזיון ואמר שבעיקרון אסור לו לדבר כאן עקב כך שמדובר במוסד שקשור לממ"ח ל"ע, אך לאחר ששאל את גדולי ישראל התירו לו לבוא לאחר שיש סיכוי שיוכל להציל מה שניתן.

בתגובה: הצורבים החסידים צעקו במחאה על כבוד רבם והעיפו חפצים מכל הבא ליד על שני אנשי התקשורת, שלא ידעו את נפשם והרגישו כמו במטווח ירי. לייבל'ה בבשורה טובה לגולשים כי לשניים שלום והם יצאו מהמקום בניסי ניסים. לייבל'ה נותן רמז עבה כי מדובר בשני צילייגערים ליטאים שהמריאו לחופשה משפחתית יחדיו אי שם באירופה. 

לייבל'ה שם לב כי השר משה ארבל מש"ס, הצטרף לקבוצת היהודים המטיילים באזור פלאכו שבאוסטריה, קבוצה עמוסה בימים אלו ובפרט למניינים לתפילות.

צילומסךארבל מצטרף לקבוצהצילום: צילומסך

את ח"כ ינון אזולאי ראה לייבל'ה בפינת החי של יבנאל עיר ברסלב שם הגיע קצת לפוש מעט ולשאוף את האוויר של הברסלבאים. 

באדיבות המצלםאזולאי בפינת החיצילום: באדיבות המצלם

את השר גולדקנופף ראה לייבל'ה יותר מדי בבין הזמנים. מתברר כי השר מעדיף את השמחות בעונת החתונות. לייבל'ה ראה את ר' יצחק מסביר לאדמו"רים מסטריקוב וזוועהיל את המצב בחתונת הנכדה שנערכה בבני ברק. 

שוקי לררגולדקנופף בסוד שיח עם הרבע'סצילום: שוקי לרר

באותו ערב ראה לייבל'ה את השר ומוטי בבצ'יק באולם של בעלזא בקריה בירושלים משתתפים בשמחת החתונה לאחות העוזר המסור של השר נפתלי גלנדאור, שהתחתנה עם ההויז בחור של האדמו"ר הבחור החשוב בערל גוטמן. 

באדיבות המצלםבחתונה של בערל גוטמןצילום: באדיבות המצלם

תמונת השבוע ואולי תמונת השנה, בכל מקרה ה'תמונה' של בין הזמנים שייכת דווקא לשר מאיר פרוש וראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין שנצפו ברגע לא סטנדרטי בעליל ב'ביתרלנד'. התמונה הפכה לויראלית ברשתות ולייבל'ה לא מוותר עליה. 

באדיבות המצלםפרוש ורובינשטיין בשעת סיפורצילום: באדיבות המצלם

סגן ראש העיר תל אביב אלחנן זבולון נצפה משחק עם בנו ביום פעילות גיבוש בעיר מטעם 'איחוד ישיבות בין הזמנים', השמועות אומרות שסגן ראש העיר הפסיד במשחק ולייבל'ה התנחם בנס של הפיגוע שלא צלח בעיר ללא הפסקה.

באדיבות המצלםאלחנן זבולון במשחקצילום: באדיבות המצלם

על שפת הכנרת ראה לייבל'ה את עורך הבוקר שלנו  ב'בחדרי חרדים', ליפא גינסברגר, בדיון ביטחוני סוער עם חבר הכנסת צבי סוכות כשהוא מלווה בגיסיו, ישראל דיסקינד, דוברו של השר עמיחי אליהו, ואיש הנדל"ן מנחם מושקוביץ'.

באדיבות המצלםבשיחה על שפת הכנרתצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע גם השבוע לנמל התעופה על שם בן גוריון וראה שם את כל המי יוצאים לחופש. הרבה מהתמונות לא הותרו לפרסום.  

בדרך לעמדת הצ'ק אין ה'ביזנס' באל על, ראה לייבל'ה את הרבי מזלאטשוב נתניה (אחיו של בעל הייסורים ה'מאור מרדכי' מזלאטשוב זצ"ל) סוחב לבדו את העגלה עם השטריימל והמזוודות כאחד האדם ממש  - ללא עזרה מאף גבאי. 

באדיבות המצלםהרבי מזלאטשוב כאחד האדםצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה את הגרח"פ ברמן ראש ישיבת פוניבז' בדרכו לשווייץ יחד עם חמיו ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי.

באדיבות המצלםהגרח"פ ברמן בנתב"גצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה את צמרת בריסק בני הגרא"י סולובייצ'יק ממריאים גם הם לשווייץ לנסיעה הקבועה לא לפני שתפסו מנחה עם כל החומרע'ס בבית הכנסת. כשנשאל אחד הבנים מתי ר' אברהם יהושע נוסע לא ענו תשובה ברורה. 

באדיבות המצלםהבריסקערס בנתב"גצילום: באדיבות המצלם

את הזמר והיוצר גידי גוב המוכר לכל החרדים מ'והו זה' ראה לייבל'ה בשקם אלקטריק של נתב"ג מחפש עוד ג'אדט חדש לעבודה. לייבל'ה ראה שצוות החנות נרתם לסייע. 

באדיבות המצלםגידי גוב מחפש מטען ניידצילום: באדיבות המצלם

בטיסה לארה"ב ראה לייבל'ה את אמן הרגש ר' מוטי שטיינמץ בדרכו לסיבוב הופעות בתפוח הגדול. 

באדיבות המצלםשטיינמץ בטיסהצילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי הגיע בתחילת השבוע לשמחת אירוסי בן אחד ממקורביו שהתקיימה באולם בית הכנסת של 'סביון' בעדות התנאים כובדו הרב יוסף שטראוס תלמידו ונאמן ביתו של ראש הישיבה והחזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט.

בצאתו של ראש הישיבה מהשמחה ניגש הרב יצחק מאיר הלפגוט לקבלת שברכו 'שתזכה עוד שנים רבות לשיר שירי ידידות לקב''ה.

באדיבות המצלםהלפגוט חותם כעד מול ראש הישיבהצילום: באדיבות המצלם

באתרא קדישא מירון ראה לייבל'ה את הגאון רבי נחום שטרן ראש ישיבת 'באר ישראל' בנאות דאצ'ה יחד עם בני המשפחה. 

באדיבות המצלםהגר"נ שטרן במירון צילום: באדיבות המצלם

מול הרי ירושלים ראה לייבל'ה את מגיד המישרים הגאון רבי יצחק קולדצקי בעלה של הרבנית לאה קולדצקי שתחי', מקיים את על מי מנוחות ינהלני. 

שוקי לרררבי יצחק בדאצ'הצילום: שוקי לרר

לייבל'ה לא פספס ביקור בפארק ג'ננה שנפתח על טהרת הקודש במיוחד לבני קהילות הקודש בירושלים ביוזמת סיעת אגודת ישראל בעיר. בין ההמונים ראה ברגע של מנוחה ואווירת בין הזמנים את בכירי העסקנים הירושלמים, צחי ברים, בני הקר, יצחק ברטלר, וישראל פרנקל, מסכמים את פרויקט הענק.

באדיבות המצלםהעסקנים בפארק ג'ננה צילום: באדיבות המצלם

בהמשך הגיע לייבל'ה לשכונת רמת שלמה לנחם את משפ' זלוטניק על פטיררת אמם הרבנית ע"ה. לייבל'ה ראה את הגר"ד זיכרמן מגיד השיעור מהכותל המערבי לצד סגן השר אורי מקלב. 

באדיבות המצלםבניחום אצל משפ' זלוטניקצילום: באדיבות המצלם

בעיירת הנופש קריישברג באוסטריה ראה לייבל'ה שיחה לאחר קידוש לבנה עם הרבי מסערט ויז'ניץ והגאון רבי אברהם יוסף רבה של חולון. המסתופפים טוענים כי מדובר היה בקידוש השם גדול. 

באדיבות המצלםהרבי מסערט והרב אברהם יוסףצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה גם הגיע השבוע ל'פטריוטים' בערוץ 14 במסגרת הפוגת בין הזמנים, לייבל'ה נזכר שלא התפלל מעריב, מיד מצא לייבל'ה מנין מורחב בבית הכנסת של הערוץ כשלפני התיבה ניגש הרב יקי אדמקר ולייבל'ה ראה את הפוליטי מוטי קסטל מכוון. 

באדיבות המצלםאדמקר וקסטל במעריבצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה את הזמר והיוצר צח חכים עם הגיטרה בדרכו לביצוע מוצלח של שירו 'עלינו לשבח' בהיכל האולפן של הערוץ הימני בישראל.

באדיבות המצלםצח חכים והגיטרהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה לא זנח את עיתוני הכלכלה וראה כי בעיריית בני ברק מפרסמים בעיתון 'גלובס' קול קורא להקמת שירותי מעבדה לבדיקת שעטנז בעיר. לייבל'ה אהב ושוקל להתמודד במכרז.

צילומסךהמרכז על השעטנזצילום: צילומסך

במקום ללכת לקעמפים ולהידחף בין בחורים מזיעים, לייבל'ה החליט שהוא רוצה לחגוג גם בין הזמנים באווירה טובה, וגם שמחה חשובה. בליל שישי הגיע לייבל'ה אל ביתו של עורך הדרך, אברהם דויב גרינבוים בבית שמש לסעודה מיוחדת של 'וואך נאכט' (כך הגעררס קוראים ל'ברית יצחק') של איש העסקים והתיירות שלמה ליפשיץ. מי שערך את הערב, היה המייסד המפורסם של ארגון 'מאזני צדק' עו"ד ישראל ענדען.

בין דברי התורה, הצטרף לייבל'ה לפאנל היסטורי מרתק על כל מה שמסעיר ומעניין. בהשתתפותם של ר' אלטר גרובייס מ'משפחה' ור' מרדכי ויינשטוק מ'בקהילה' וחנוך דרנגר סגן ראש העיר בית שמש. היו עוד כמה אישים חשובים, אלא שלייבל'ה חושש לעשות להם פרסומת.

באדיבות המצלםהפאנל בוואך נאכטצילום: באדיבות המצלם

במקום ראה לייבל'ה את מו"ל בקהילה הרב לייבל פפר משתתף בשמחה באופן מיוחד והעניק את ברכתו לאבי הבן הנרגש. 

באדיבות המצלםהרב פפר עם ליפשיץצילום: באדיבות המצלם

מי שהפתיע בהגעה בעיצמו של הערב הוא יועץ התיירות דודי רובינשטיין שהגיע במיוחד מבודפשט. כמובן לייבלה תפס תמונה של השלושה ביחד.

באדיבות המצלםרובינשטיין הפתיעצילום: באדיבות המצלם

בסוף לייבל'ה לך גם לקעמפ של 'בית מתתיהו' שם צפה בבחור החשוב שלמה יעקבזון מקורבם של ראשי הישיבה כשהוא מנצח על הפקת הקעמפ זאת לאחר שרק לפני מספר ימים חזר ממסע מוצלח בס''ד בגולה לטובת הישיבה הקדושה.

באדיבות המצלםמכשירי הקשר בבית מת'סצילום: באדיבות המצלם

בקעמפ של ישיבת 'נתיבות חיים' בבית שמש (שאגב תוך שנתיים קנתה את שמה בשורה הראשונה של עולם הישיבות) ראה לייבל'ה סימפוזיון שאם תצפו בוידאו תדעו שזה הדבר שהיה פה בבין הזמנים. בפאנל העיתונאים: יענקי קצבורג, חנני ברייטקופף ואיצלה כץ שהיו השופטים בתחרות פאנלים.

באדיבות המצלםהפאנל בנתיבות חייםצילום: באדיבות המצלם

במהלך הערב נרשמה דרמה של ממש: שלושת העיתונאים ביקשו מכל הצוות והבחורים לכבות ניידים ומצלמות והודיעו כי יש להם סקופ בלעדי עליו הוטל אמברגו עד למחרת בשעה 06:00 בבוקר. לאחר שנוצר מתח גדול באולם, הם חשפו סיפור על גל מעצרים של בכירים בשמאל הישראלי בחשד לניסיון הפיכה. הצוות והבחורים התבקשו לשמור את הדבר בסוד מוחלט והתחייבו לכך באופן ברור. רק למחרת הבינו שזאת הייתה מתיחה.

בהמשך ראה לייבל'ה את המנחה אבא טורצקי שלייבל'ה לא מבין איך הוא לא מתבלבל בקעמפים מרוב סימפוזיונים. טורצקי התברך מראש הישיבה הגר"א מאירוביץ שהודה לו על ההנחיה.

באדיבות המצלםטורצקי וראש הישיבהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה תיעד את צוות השופטים  בתחרות הנואם הבא בקעמפ של ישיבת 'מאור התורה' שנערך בקמפוס ענק בבית שמש. לייבל'ה קיבל דשי"ם כי הכתב הצבאי מנחם קולדצקי היה חד כתער ואף הספיק לקבל תוך כדי הפאנל הדלפה שנאסרה לפרסום על ידי הצנזורה.

באדיבות המצלםהפאנל במאור התורהצילום: באדיבות המצלם

את שר הבריאות אוריאל בוסו ויו"ר ש"ס בני ברק שלמה אלחרר לצד יו"ר ועדת הבריאות חבר הכנסת יוני משריקי ראה לייבל'ה ביציאה מהברית לבנו של רמ"ט ש"ס בבית שמש ישראל בן ששון. 

באדיבות המצלםביציאה מהברית של בן ששוןצילום: באדיבות המצלם

את ענק הזמר החסידי בערי וובר ששוהה בארץ  ראה לייבל'ה בוחר קונטרס של רבו האדמו"ר הגרי"מ מורגנשטרן מ'תורת חכם' בטיש ט"ו באב שנערך בבית מדרשו. 

שלומי טריכטרבערי וובר רוכש ספריםצילום: שלומי טריכטר

לייבלה' שביקר בעיר האבות ערד, ראה את המשפיע החסיד הרב אברהם יוסף אירנשטיין יוצא מביתו של הרב מאיר שלמה גרינברג חבר הוועדה בעיר ומנכ"ל משרד השיכון בעבר, מלווה בידי חסידים וצורבים, וביניהם עורך הדרך אברום דויב גרינבוים.

באדיבות המצלםהמשפיע מגור וחסידיםצילום: באדיבות המצלם

ומי שחיזקו השבוע את הצפון היו מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן יחד עם ידידו איש החסד שייקה גבריאלוב מחיפה שנצפו בתפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי של גור בעיר. 

באדיבות המצלםהמנכ"ל ושייקה בשחרית צילום: באדיבות המצלם

שמחת השבוע האחרון הייתה שייכת לבעל מנגן וגדול המלחינים בדורנו ר' בנצי שטיין שהכניס את בנו השני 'שימען' בבריתו של אברהם אבינו בערב שבת נחמו. גלריה נרחבת תוכלו לצפות בקישור כאן

לייבל'ה שלא הפסיק לספור את הנהירה למקום בערב שבת ולהתרגש מר' מיילך, ראה חיבוק מרגש בין ארל'ה סמט וחיים ישראל, על החיבורים אחראי כמובן בנצי שטיין שכידוע כמידי תקופה מפציץ עם לחנים שהופכים לנכסי צאן ברזל במוזיקה החסידית ואף גם בכללית. 

באדיבות המצלםסמט וחיים ישראל מחובקיםצילום: באדיבות המצלם

והנה תיעוד מרגש שהגיע ללייבל'ה: ר' שימען בעל חנות הצ'ולנט הוותיקה ביותר 'שימען' - מראשוני חנויות הצ'ולנט במגזר החרדי עוד שלייבל'ה היה בישיבה קטנה, לומד עם בנו ברגע של הפוגה בחנות.

באדיבות המצלםשימען והצ'ולנט בלימוד עם בנוצילום: באדיבות המצלם

מי שלא מפסיק לעבוד גם בבין הזמנים הוא העיתונאי הטוב ביותר יענקי פרבר שנצפה השבוע ל"ע במרכז הרופאי הדסה עין כרם בירושלים בעזרה לחבר שאושפז. פרבר לא עזב את המחשב, אף לא לרגע ופתח עמדה ניידת במקום.

באדיבות המצלםפרבר והמשרד הנייד בעין כרםצילום: באדיבות המצלם

איש הפרסום והיח"צ פיני רוזנטל כובש גם השנה את במות הקעמפים עם ההרצאה המדוברת ביותר בעולם הישיבות "מדברים בחרדית" על הנעשה מאחורי הקלעים של הפרסום במגזר החרדי.

באדיבות המצלםרוזנטל בקעמפ של נר זרחצילום: באדיבות המצלם

את המעבד והמנצח יואלי דיקמן ראה לייבל'ה ביחד עם גדולי מפיקי המוזיקה החסידית נוטע לוין ועוייזר דרוק בסגירות אחרונות לקראת מופעי הבין הזמנים הגדולים. 

באדיבות המצלםדיקמן, דרוק ולויןצילום: באדיבות המצלם

בחום של בני ברק ראה לייבל'ה את ר' יעקב אריה ווערצברגער עם ר' מנחם אליעזר מוזס משב"ק האמרי חיים צועדים ברחובות עיר התורה והחסידות שמחים ומאושרים.

באדיבות המצלםמנחם לייזר והרב ורצברגרצילום: באדיבות המצלם
 

בהמשך לייבל'ה הגיע לבית הכנסת הפעיל ביותר בעולם שם ראה את הרב יוסף באגד ראש ישיבת 'נחלים' והח"כ לשעבר עם ספריו לפני תפילת מעריב באיצקוביץ. 

באדיבות המצלםהרב באגד באיצקוביץצילום: באדיבות המצלם

צלם הוידאו נתי אלבר נראה מתברך מהאדמו"ר מקאסוב ומקבל תפוח אחרי המעמד שנערך במשכן בשילה כמנהג אביו זצ"ל.

באדיבות המצלםאלבר מתברךצילום: באדיבות המצלם

אפרופו קאסוב, לייבל'ה שמע כי ביום חמישי האחרון נסע האדמו"ר מקאסוב עם בני הבית והמשבקי"ם לדירתו ברמת ויז'ניץ חיפה, שם ארז במשך 5 שעות את תכולת דירתו, התכולה עושה את דרכה לארה"ב באמצעות קונטיינר בהובלה ימית משוכללת. האדמו"ר יוצא היום לארה"ב להמשיך להנהיג את חסידי אביו שנותרו כצאן ללא רועה. 

באותו מעמד ראה לייבל'ה את הקלידן חזקי כץ בתפילת השל"ה בכוונה במעמד המרגש. 

באדיבות המצלםחזקי מתפלל בהתרגשות צילום: באדיבות המצלם

חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק מינהלים קהילתים יוסף חיים מועלם, ערך סיור במינהל קהילתי רוממה יחד עם יו"ר המינהל והמנהלת. לאחר מכן, נערכה פגישת עבודה לדון בפעילות הענפה הנערכת בימי בין הזמנים ובינהם בפעילות לבני הישיבות שיצברו כוחות מחודשים.

באדיבות המצלםמועלם בסיור במנהל ברוממהצילום: באדיבות המצלם

יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן לייב אברמן ממשיך לבקר אצל גדולי ישראל והשבוע העניק להגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין, את הספר 'בדמייך חיי' שיצא ע"י הארגון ועוסק בהלכות תרומת דם.

באדיבות המצלםהרב אברמן אצל הגרמ"ש אדלשטייןצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לאיש החסד והמעש שתמיד עושה הכל ע''מ לעזור לאחרים ובעיקר בתחום הרפואה ר' פישי ויזל מנהל אשכול לאומית בני ברק, לרגל שמחת אירוסי בנו חנוך, עם בת ר' חיים אריה ברכר משיכון ויז'ניץ בבני ברק. 

באדיבות המצלםאיש החסד הרב ברונר בשמחהצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לאברמי ברגמן נכדו ונאמן ביתו של רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לישראל בן ששון ראש מטה סגן ראש העיר בית שמש לרגל שמחת הולדת בנו. 

ברכת מזל טוב לבערל גוטמן ה'הויז בחור' של הרבי מבעלזא לרגל שמחת נישואיו השבוע. 

ברכת מזל טוב לחיים מאיר רוזנפלד מנהל הפרויקטים של עיריית אלעד לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה בשיא ארגון תוכניות הקיץ בעיר. לייבל'ה שומע כי השלום זכר יתקיים השבת בביהמ"ד 'אמרי ברוך' ויז'ניץ באלעד. 

לייבל'ה לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}