ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בקשת המדינה נדחתה

ביהמ"ש העליון שחרר למעצר בית את החרדי הנאשם במגע עם גורמים איראנים

בית המשפט העליון הורה לשחרר את תושב בית שמש הנאשם במגע עם סוכן חוץ, לחלופת מעצר בבני ברק. בית המשפט קיבל את תסקיר שירות המבחן שקבע כי חלופת המעצר יכולה לספק מענה למידת מסוכנותו של הנאשם במקרה הזה

ביהמ"ש העליון שחרר למעצר בית את החרדי הנאשם במגע עם גורמים איראנים
אברך חסידי, אילוסטרציה צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בית המשפט העליון הורה היום (חמישי) על שחרורו של אלימלך שטרן, תושב בית שמש הנאשם במגע עם סוכן חוץ, לחלופת מעצר בבני ברק, זאת חרף התנגדותה הנחרצת של הפרקליטות אשר דרשה להותיר אותו במעצר עד תום ההליכים. 

החלטה זו באה כהמשך להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים אשר קיבל את עמדת ההגנה והורה לשחרר את שטרן לחלופת מעצר.

פרקליטות המדינה הגישה ערר על ההחלטה. אך כאמור, במהלך הבוקר התקיים דיון בבית המשפט העליון בפני השופט יצחק עמית, אשר דחה את הערר.

בהחלטתו, קיבל בית המשפט את תסקיר-המעצר החיובי בעניינו, אשר קבע -לאחר ניתוח אישיותו- ולנוכח עברו הפלילי הנקי, כי יש בחלופת המעצר בכדי להפיג את החשש מפני מסוכנותו. 

עורך דינו של שטרן, עו"ד עקיבא מאיר ציין, כי החלטת בית המשפט מאששת את טענות ההגנה אשר ציינה את עמדותיו החיוביות של הנאשם כלפי המדינה ומוסדותיה ואת העובדה כי הנאשם סירב לבצע כל פעולה אשר יש בה לסכן חלילה אזרחים או לפגוע בביטחון המדינה.

בתוך כך, עורך הדין התייחס לפרסומים לפיהם הנאשם 'נשבר' והודה בחקירתו כי היה מודע על קיום מגע עם סוכן חוץ. "מדובר בציטוטים חלקיים שהוצאו מהקשרם ואשר חולצו מתוך עשרות שעות חקירה ואין ספור עמודי פרוטוקולים - בהם דבק הנאשם בגרסתו, כי לא היה מודע לחלוטין לגורם עמו שוחח וכי הוא סבר לתומו כי מדובר בארגון של אנשי שמאל", טוען עו"ד מאיר.

שנים נוספים המעורבים בפרשה שוחררו זה מכבר ועל פי פרסומים מהימים האחרונים, כנגד אחד מהם אף התקבלה החלטה על סגירת התיק בעניינו.

כזכור, לפני קצת יותר מחודש הוגש כתב אישום כנגד אלימלך שטרן, בן 21 מבית שמש, בגין ביצוע פעולות שונות בישראל, בהנחיית גורמי מודיעין איראנים. 

חקירת שב"כ העלתה כי שטרן עמד בקשר באמצעות אפליקציית הטלגרם עם פרופיל בשם "ANNA ELENA", תוך שהתבקש לבצע משימות שונות בישראל. בתוך כך, התבקש שטרן לבצע משימה של תליית מודעות בתל אביב, הטמנת כספים בנקודות שונות בירושלים ובתל אביב, העברת חבילות בהן ראש חיה או בובה כרותים לצד סכין ומסר מאיים, במטרה להניחן בפתח ביתם של אזרחים ישראלים, שריפת יער ועוד.

עוד עלה מהחקירה כי שטרן הסכים לבצע את המשימות, למעט רצח ושריפת יער. לטובת מימוש תליית המודעות, הטמנת הכספים והעברת החבילות, גייס שני אזרחים ישראלים נוספים, אשר ביצעו חלק מהמשימות עבור תמורה כספית. עבור ביצוע המשימות קיבל שטרן תשלום מ-ANNA ELENA במטבע קריפטו.

בכתב האישום ייחסה לו הפרקליטות עבירה של מגע עם סוכן חוץ.

אלימלך שטרן בית המשפט העליון ריגול איראן פרשה ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}