י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
איום ביטחוני

האזהרה ששוגרה לגורמי הביטחון: "מסכנת את דרכי הגישה לירושלים"

תנועת רגבים מתריעה: בנייה בלתי חוקית נרחבת בסמוך ליישוב הר גילה, יוצרת איום ביטחוני חמור ומסכנת את היישוב ואת דרכי הגישה לירושלים

האזהרה ששוגרה לגורמי הביטחון: "מסכנת את דרכי הגישה לירושלים"
הבנייה הבלתי חוקית צילום: רגבים

בצמוד לישוב הר גילה, בפרברי ירושלים, מתבצעות בשנים האחרונות עבודות חקלאיות פלשתיניות נרחבות ובלתי חוקיות. תנועת רגבים שיגרה מכתב מיוחד לשר הביטחון יואב גלנט, לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', מפקד פיקוד מרכז האלוף אבי בלוט וראש המנהל האזרחי, תא"ל הישאם איברהים בו היא מדגישה את הסכנה הנשקפת מההשלטות של הכפר אל-וולג'ה: הכוללת הכשרות שטחים, פריצת דרכים ובניית מבנים חדשים, כאשר כולן מתבצעות בשטח C, הנמצא בשליטה ישראלית מלאה מבחינה אזרחית וביטחונית.

הבנייה הבלתי חוקית מתבצעת בתוך שטח הכפוף לצו איסור בנייה צבאי, ובחלקה אף כוללת פלישה לאדמות מדינה המתוכננות לפיתוח היישוב הר גילה, על פי תוכנית מתאר מאושרת. רגבים מצביעה על כך שהבנייה הנרחבת נעשית במקביל להגשת תוכנית מטעם הרשות הפלסטינית כדי למנוע הריסת מבנים בלתי חוקיים ולהרחיב את שטחו של הכפר אל-וולג'ה, אך במקביל הבנייה ממשיכה כל העת ללא הפסקה במטרה לקבוע עובדות בשטח מתוך הנחה שהמצב הבלתי חוקי יהפוך לקבוע.

ההשלכות הביטחוניות עלולות להיות חמורות במיוחד: הבנייה הבלתי חוקית יוצרת איום אסטרטגי על היישוב הר גילה ועל הכביש המוביל לירושלים, אחד מעורקי התחבורה המרכזיים באזור. סמיכות המבנים הבלתי חוקיים לציר תנועה ראשי זה מגבירה את החשש מפעילות עוינת שתסכן את חיי הנוסעים ואת תושבי האזור.

בתנועת רגבים דורשים מהרשויות לפעול בדחיפות ולהורות על הריסת המבנים הבלתי חוקיים והשבת השטח לקדמותו. התנועה אף קוראת לפתוח בחקירה פלילית כנגד האחראים לבנייה הבלתי חוקית, ומבקשת לדעת אם ננקטו בעבר הליכי אכיפה כלשהם כנגד מבנים אלה. 

רועי דרוקר רכז יהודה ושומרון בתנועת רגבים: "ההתעלמות מהבנייה הבלתי חוקית היא הפקרת הביטחון הלאומי שלנו. המשחק המסוכן של הרשות הפלסטינית, התומכת והמממנת טרור רצחני, בו היא מגישה תוכניות בינוי ובמקביל ממשיכה בהשתוללות בנייה אדירה על שטחי הלאום, לא יכול להימשך עוד. אנו מצפים מהרשויות לשים קץ לאדישות ולהפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותם כדי להחזיר את השליטה המלאה בשטחי C לידי מדינת ישראל."

בנייה בלתי חוקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}