י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"נקודת אל־חזור"

אלוף (מיל') יצחק בריק מזהיר: "ישראל תקרוס בתוך לא יותר משנה"

יצחק בריק: "אם תימשך מלחמת ההתשה מול חמאס וחיזבאללה, תקרוס ישראל בתוך לא יותר משנה"

אלוף (מיל') יצחק בריק מזהיר: "ישראל תקרוס בתוך לא יותר משנה"
יצחק בריק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלוף במילואים יצחק בריק, מי שהזהיר בשנים האחרונות מתרחיש השבעה באוקטובר, טוען במאמר ב"הארץ" כי שר הביטחון גלנט הפנים שאם ישראל תסתבך כעת במערכה אזורית נרחבת, היא תקרוס, ולכן אמר באחרונה כי "הניצחון המוחלט" הוא קשקוש והוא מצדד בעסקה שתוביל לשקט בכל הגזרות.

בריק כותב כי "באחרונה התחיל גלנט להתפכח והכריז בוועדת חוץ וביטחון, שהניצחון המוחלט "זה קשקוש". נראה שהחל להבין, שאם תפרוץ מלחמה אזורית בשל אי הגעה להסכם לשחרור החטופים, תהיה ישראל בסכנה. לכן דרש לכנס דיון בממשלה או בקבינט, כדי להזהיר את כולם. נראה שמטרת הדיון להטיל את האשמה לא רק עליו אלא על כל שרי הממשלה".

"המדינה דוהרת אל עברי פי פחת", מזהיר בריק. "אם תימשך מלחמת ההתשה מול חמאס וחיזבאללה, תקרוס ישראל בתוך לא יותר משנה".

לדבריו, "הפיגועים מתעצמים בשטחים ובתוך המדינה, צבא המילואים מצביע ברגליים אחרי גיוסים חוזרים של אותם לוחמים כי אין להם מחליפים".

לטענתו: "סינוואר וחסן נסראללה מבינים את המצב הקשה של ישראל" ומנצלים זאת להקשיח עמדות.

בריק טוען כי ההחלטה על החיסולים בביירות ובטהראן היתה שגויה: "היה זה צעד שיבעיר את המזרח התיכון, שהחליטו עליו הפירומנים נתניהו, גלנט והרצי הלוי, בלי לחשוב על משמעות החלטותיהם הלא אחראיות".

הוא מאשים: "אם נתניהו לא היה שם מקלות בגלגלים לאורך כל הדרך, היתה ישראל כבר יכולה להגיע לעסקת חטופים לפני שסינוואר הקשיח עמדות".

לבסוף כותב כי "כל הדרכים של הדרג המדיני והצבאי מובילות את ישראל למדרון", וטוען כי רק החלפת נתניהו "והחלפת חבר מרעיו בהקדם עשויה להציל את המדינה".

יצחק בריק חיזבאללה איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 192 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}