י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נהרג בפיצוץ

דיווח פלסטיני: זה המחבל שהתפוצץ עם מטען בתל אביב

ג'עפר מונה משכם הוא המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות בתל אביב ביום ראשון, כך לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל הודיע על כך למשפחתו. הפיצוץ אירע ביום ראשון האחרון, בסביבות השעה 21:00

דיווח פלסטיני: זה המחבל שהתפוצץ עם מטען בתל אביב
המחבל שנהרג בפיצוץ צילום: צילום מסך

הפלסטינים טוענים כי ג'עפר מונה, תושב שכם, הוא המחבל שעומד מאחורי פיגוע ההתאבדות ברחוב לח"י בדרום תל אביב בתחילת השבוע. בפיצוץ המטען שהתפוצץ בטעות בטרם הגיע המחבל ליעדו המתוכנן, נפצע באורח בינוני ליאוניד, עובר אורח שעבר במקום על קורקינט, המחבל נהרג, כך דווח בווינט.

רשתות חברתיות ערביותהמחבל מתל אביבצילום: רשתות חברתיות ערביות

ניצב פרץ עמר התייחס למחבל לאחר הפיגוע שבחסדי שמים נמנע, ואמר כי המשטרה ושב"כ החליטו על העלאת רמת הכוננות ופתחו בסריקות ברחבי גוש דן. "היה לנו אירוע מאוד חריג וקיצוני, אירוע של פיצוץ מטען שבהתחלה לא היה ברור מה טיבו. מיד כשהגיעו הניידות הבנו שמדובר באדם עם מטען עליו, ובהמשך התברר שמדובר בפיגוע".

ניצב עמר התייחס אז לזהות המחבל: "הגענו לזהות האיש, שמגיע מהשטחים. לא מדובר באדם שנמצא אצלנו במערכות או מופיע במאגרים שלנו, והמטען כנראה יוצר בשטחים. ההערכה היא שהמחבל היה אמור להגיע למקום מסוים, וכנראה הבחין בבית הכנסת. הוא החליט לעצור לרגע לדרוך את המטען, אבל כנראה לחץ על משהו אחר והפעיל אותו".

כזכור הפיצוץ אירע ביום ראשון האחרון, בסביבות השעה 21:00, בסמוך למשאית. המחבל שנשא את המטען, כבן 50, אותר ללא רוח חיים וגבר בן 33 נפצע באורח בינוני. 

ג'עפר מונה, שכם מחבל מתאבד מלחמת חרבות ברזל תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}