י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ב-5 טיסות שונות

מספר שיא: השבוע הגיעו לישראל 800 עולים חדשים מצפון אמריקה

ב-24 השעות האחרונות נחתו בישראל 5 טיסות שונות מניו יורק, ניו ג'רזי ומיאמי עם עולים. סך הכל היום עלו ארצה מעל ל-200 יהודים – מספר שיא מאז אירועי ה-7 באוקטובר. סך הכל, בטווח זמן של שבוע, מדינת ישראל תקלוט 566 עולים חדשים מצפון אמריקה

מספר שיא: השבוע הגיעו לישראל 800 עולים חדשים מצפון אמריקה
אחת המשפחות שעלו לארץ צילום: משרד העלייה והקליטה

בזמן שמלחמת חרבות ברזל ממשיכה להשפיע, וברקע האיומים מאיראן, חיזבאללה והחות'ים, שמובילים לביטולי טיסות רבות לישראל, יש מי שבוחרים להגיע ולהשתקע כאן.

היום נחת בנתב"ג מטוס אל על ועליו 60 עולים חדשים מרחבי ארה"ב וקנדה, אשר החליטו להפוך את ישראל לביתם. העולים, ממבוגר בן 97 ועד צעיר בגיל חודשיים, מגיעים ארצה בטיסה מיוחדת שמארגנים ארגון "נפש בנפש", משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF ארה"ב.

העולים בטיסה מגיעים מכל רחבי ארה"ב וקנדה: ניו יורק, אריזונה, ג'ורג'יה, טקסס, אילינוי, מרילנד, פנסילבניה, ניו ג'רזי, מיזורי, נבאדה ואונטריו. הם יתיישבו לאורכה ולרוחבה של הארץ בערים השונות: ירושלים, תל אביב-יפו, מודיעין, רעננה, בית שמש ועוד.

הטיסה של היום מגיעה לאחר שב-24 שעות האחרונות נחתו בישראל 5 טיסות שונות מניו יורק, ניו ג'רזי ומיאמי, בנוסף לעשרות עולים שהשלימו את הליך עלייתם מתוך ישראל בלכות רשות האוכלוסין השונות. סך הכל ביום אחד עלו ארצה מעל ל-200 יהודים – מספר שיא מאז אירועי ה-7 באוקטובר. סך הכל, בטווח זמן של שבוע, מדינת ישראל תקלוט 566 עולים חדשים מצפון אמריקה.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר בקבלת העולים מארה״ב בנתב״ג: ״אנחנו בעיצומו של חודש מבורך שבו נרשמת עלייה מרשימה מכל רחבי העולם, דווקא עכשיו, בתקופה מורכבת של מלחמה בדרום ובצפון. אני מברך את העולים החדשים שהגיעו היום ובשבוע האחרון מצפון אמריקה, מתוך רצון עז להיות חלק בלתי נפרד מהסיפור הציוני. בכל פעם שאני מגיע לקבל את פניהם של העולים, אני מתרגש מחדש. עם ישראל כולו נרגש יחד איתנו, וכולנו מרגישים את החיזוק הציוני והרוח הגבית המגיעה מיהודי התפוצות. אנחנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ לעידוד העלייה ולשיפור הקליטה, עם תוכניות רבות שיסייעו לעולים ויניעו עוד אלפים לעשות את הצעד המשמעותי הזה".

הרב יהושע פס, מייסד-שותף ומנכ"ל "נפש בנפש": "בזמן שמדינת ישראל עומדת איתנה מול איומים רבים, יש מי שמחליטים לארוז את חייהם הנוחים באמריקה ודווקא בתקופה מאתגרת זו, עומדים לצידה דרך עלייה. אין לי מילים לתאר את המשמעות של כמות העולים שמגיעים הנה, דווקא עכשיו. יחד עם שותפינו נסייע להם להשתלב כאן בצורה מיטבית וחלקה ככל שניתן".

יו״ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל׳) דורון אלמוג: ״העולים החדשים לישראל מעניקים במעשיהם את התקווה. כשאני מתבונן בהם, מתינוק ועד קשיש אני רואה את כוחו העצום של העם היהודי. כל יישותם אומרת אהבה ללא תנאי למדינת ישראל. הם  בוחרים להגיע ולחזק אותנו, דווקא עכשיו בימי מלחמה. הם אלו המהווים מקור כוח ועוצמה לכולנו. אנחנו מקבלים אותם בחיבוק ובאהבה אין קץ".

יפעת עובדיה לוסקי, יו"ר קק"ל: "החזון הציוני מתממש הלכה למעשה דווקא בימים אלה בהם מדינת ישראל נמצאת במלחמה מתמשכת. מאות העולים החדשים הבינו עכשיו יותר מתמיד שמדינת ישראל היא המקום הבטוח ביותר ליהודים - הם קמו ועשו מעשה שהוא פסגת הציונות - עליה לארץ. קרן קימת לישראל יחד עם ״נפש בנפש״ מסייעת בקליטתם של העולים בארץ. אין לנו ספק שהעולים של היום הם אלה שיחזקו את הקהילות לכשישובו לבתיהן בעוטף ובצפון הארץ".

לפי נתוני "נפש בנפש", מאז ה-7 באוקטובר עלו לישראל מעל ל-2460 עולים מצפון אמריקה. בארגון רואים זינוק משמעותי בפתיחת תיקי העלייה לישראל מפרוץ המלחמה, עם יותר מ-13,180 בקשות חדשות לעלייה שנפתחו. זאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שבה עמדו מספרי תיקי העלייה שנפתחו על 7,475 תיקים, גידול של מעל ל-70%.

נפש בנפש ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל עליה לארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}