י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
19 נחטפו

התחקיר חשף: כ-300 מחבלים חדרו לקיבוץ ללא הפסקה במשך כמעט 24 שעות

תחקיר צה"ל חושף את ממדי האסון בכפר עזה, בו נרצחו 64 תושבים ו-19 נחטפו. כ-300 מחבלים חדרו לקיבוץ ללא הפסקה במשך כמעט 24 שעות. תגובת צה"ל לפלישת המחבלים ההמונים לקיבוץ הייתה איטית ולא מתואמת

 התחקיר חשף: כ-300 מחבלים חדרו לקיבוץ ללא הפסקה במשך כמעט 24 שעות
חיילים בכפר עזה צילום: אדי ישראל, פלאש 90

פורסמו ממצאי התחקיר שערך צה"ל על הקרב בקיבוץ כפר עזה, אחד משלושת הקיבוצים שספגו את המכה הקשה ביותר בטבח 7 באוקטובר: 64 תושבים נרצחו ו-19 נחטפו.

על פי ממצאי התחקיר שפורסמו בחדשות 12, המתקפה על כפר עזה החלה בשעה 06:30 בבוקר. הגל הראשון של המחבלים הגיע בשילוב של כוחות אוויריים וקרקעיים. מספר רחפנים הביאו מחבלים מהאוויר, בעוד כוחות רכובים פרצו את גדר הקיבוץ בשלוש נקודות שונות.

בשעה 9:00 הגיע הגל השני של המחבלים. זה היה גל גדול יותר, התוצאה הייתה טבח נורא. אך המתקפה לא הסתיימה כאן. לאורך כל היום המשיכו להגיע גלים נוספים של מחבלים עד השעה 02:00 לפנות בוקר של יום ראשון. בסך הכול, על פי הערכות התחקיר, נכנסו לקיבוץ בין 270 ל-300 מחבלים.

לפי התחקיר, תגובת צה"ל לפלישת המחבלים ההמונים לקיבוץ הייתה איטית ולא מתואמת. למרות שלמעלה מ-20 כוחות שונים הגיעו לקיבוץ ולחמו בצורה הרואית, הם פעלו ללא פיקוד ושליטה מתוכננים. התחקיר חושף כי היו כוחות שעמדו בשער הקיבוץ אך לא נכנסו אליו בין השעות 10:00 ל-14:00 שעות קריטיות שבהן התרחש חלק ניכר מהטבח. הסיבות לאי-הכניסה של כוחות אלה עדיין נבדקות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "התחקיר טרם הסתיים והממצאים אינם מדויקים ואינם מהווים סיכום תחקיר רשמי. כשהתחקיר יסוכם הוא יוצג לקהילת הקיבוץ ולאחר מכן לציבור".

כפר עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}