י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תקף את אובמה

לראשונה מאז נסיון ההתנקשות: טראמפ נאם מאחורי זכוכית חסינת כדורים

הנשיא לשעבר הופיע בעצרת פומבית ראשונה מאז ניסיון ההתנקשות. למרות החששות לגבי ביטחונו, טראמפ עזב לזמן קצר את הבמה המוגנת עם זכוכית חסינת כדורים כדי לבדוק מה מצבו של משתתף העצרת שהתעלף

לראשונה מאז נסיון ההתנקשות: טראמפ נאם מאחורי זכוכית חסינת כדורים
טראמפ בנאום צילום: צילום מסך

בעצרת בחירות הפומבית הראשונה שלו מאז ניסיון ההתנקשות בחודש שעבר, דונלד טראמפ נאם אתמול מאחורי זכוכית חסינת כדורים בצפון קרוליינה באירוע שהתמקד בביטחון לאומי. הוא כינה את קודמו בתפקיד ברק אובמה "מגעיל" על דבריו ערב קודם בוועידה הלאומית הדמוקרטית.

טראמפ האשים את הנשיא ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמאלה האריס בנסיגה הכאוטית מאפגניסטן ובמלחמות באוקראינה ובמזרח התיכון תוך שהוא חוזר שוב ושוב על דבריו, ותוקף את הכינוס הדמוקרטי בשיקגו השבוע, שם דובר אחר דובר תקף את טראמפ כ"איום על המדינה אם הוא יחזור לבית הלבן".

הנשיא לשעבר, כיום מועמד הרפובליקנים לנשיאות, שאל את הקהל שהתאסף במוזיאון התעופה והיכל התהילה של צפון קרוליינה האם ראו את הנאומים שנשאו ביום שלישי הנשיא לשעבר אובמה והגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה.

"הם תמיד אומרים, 'אדוני, אנא היצמד למדיניות. אל תהיה אישי". ובכל זאת הם היו אישיים האנשים האלה" אמר ושאל: "האם אני עדיין צריך לדבוק במדיניות?".

טראמפ, שמתמודד מול קמלה האריס בבחירות בנובמבר לאחר שביידן זז הצידה, דיבר מאחורי זכוכית חסינת כדורים שיצרו חומת מגן על פני הבמה - חלק מאמצעי אבטחה מוגברים שמטרתם לשמור על ביטחונו לאחר נסיון ההתנקשות בו בפנסילבניה ב-13 ביולי.

מכלי אחסון נערמו מסביב כדי לחסום קווי ראייה. צלפים הוצבו על גגות במקום. למרות החששות לגבי ביטחונו, טראמפ עזב לזמן קצר את הבמה המוגנת עם זכוכית חסינת כדורים כדי לבדוק מה מצבו של משתתף העצרת שהתעלף.

לאחר שהזכיר את בני הזוג אובמה בתחילת נאומו, טראמפ חזר על דבריו של הנשיא לשעבר. ברק אובמה כינה את טראמפ "מיליארדר בן 78 שלא הפסיק להתבכיין על בעיותיו מאז שנסע במדרגות הנעות המוזהבות שלו לפני תשע שנים".

"הוא היה מאוד מגעיל אתמול בלילה", אמר טראמפ. "אני מנסה להיות נחמד לאנשים, אתם יודעים. אבל זה קצת קשה כשהם נעשים אישי".

לאחר מכן הוא שאל את הקהל האם עליו להקשיב ליועצים שלדבריו אמרו לו, "בבקשה, אדוני, אל תתייחס ברמה האישי, תתמקד במדיניות".

"האם עלי להיות אישי או לא להיות אישי?" הוא שאל. הקהל בחר באופן גורף באופציה הראשונה.

הנשיא ביידן ברק אובמה מישל אובמה בחירות בארה"ב דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}