י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מה יעשה נסראללה?

דיווח: איראן תדחה את הנקמה, אך מעודדת את חיזבאללה לתקוף

בארה"ב מעריכים שאיראן נרתעה ממפגן הכוח של האמריקאים באזור ותדחה את התגובה על חיסול הנייה. עם זאת, היא דוחקת בחיזבאללה לתקוף. עכשיו זה הרגע של ביידן. הוא צריך לדחוף את ישראל וחמאס לסגור את העסקה

דיווח: איראן תדחה את הנקמה, אך מעודדת את חיזבאללה לתקוף
טילים באיראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

בכירים אמריקאים חושבים שמנהיג חמאס יחיא סינוואר, שנמצא מתחת לאדמה בעזה ונגמר לו התחמושת והאספקה, בעד עסקה. בנוסף לעצירת המתקפה של ישראל, המשמעות היא שחרור מאות מחבלים מבתי הכלא, טיפול רפואי למחבלי חמאס פצועים וסיוע לאזרחים פלסטינים לאחר 10 חודשים של סבל.

אבל נראה שחמאס משחק משחק המתנה, כנראה בתקווה שאיראן או חיזבאללה יתקפו את ישראל - ובכך יהפכו את שדה הקרב לטובת חמאס. עם זאת, לפי הדיווח, נראה שטהראן תאכזב את סינוואר. האמריקאים מאמינים שמנהיגי איראן החליטו לדחות את הנקמה על החיסול בטהראן של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בסוף החודש שעבר.

החדשות הטובות הן שנראה שאיראן נרתעה ממפגן כוח אמריקאי מסיבי. החדשות הרעות הן שטהראן מעודדת את חיזבאללה לתקוף, כך חוששים גורמים רשמיים בארה"ב.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי גורמים רשמיים בארה"ב מאמינים כי נסראללה, עשוי היה לסגת מתוכניתו לירות מטח טילים לעבר תל אביב, מה שעלול לגרום לאסון ברחבי העיר. אבל נסראללה נשבע לנקום את חיסול הרמטכ"ל שלו פואד שוכר. ויש לו הרבה מטרות ישראליות לבחירה.

בעיתון צוין כי עכשיו זה הרגע של ביידן. הוא צריך לדחוף את ישראל וחמאס לסגור את העסקה. אם הוא יצליח, זה יהיה אחד ההישגים המשמעותיים ביותר של הנשיאות שלו.

 

איראן חיזבאללה ארצות הברית יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}