י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
ברחבי קנדה

מעל 100 ארגונים יהודיים בתי חולים ובתי כנסת קבלו איומים על פצצה

מעל 100 מוסדות יהודיים, בתי כנסת קיבלו איומי שווא במייל על פצצה בתוך המבנים. ראש הממשלה טרודו כתב: "אני נגעל מהדיווחים שלפיהם יותר מ-100 מוסדות יהודיים ברחבי קנדה היו מטרה לאיומים היום. זו אנטישמיות בוטה"

מעל 100 ארגונים יהודיים בתי חולים ובתי כנסת קבלו איומים על פצצה
משטרת קנדה צילום: Pixabay

איומי פצצות נשלחו אתמול למאות ארגונים יהודיים, לבתי כנסת ולכמה בתי חולים. ארגון 'בני ברית' קנדה מסר שיותר מ-100 מוסדות יהודיים קיבלו אימייל בשעה 5 בבוקר שעון מקומי, עם איום על פצצה כולל במשרדיהם בטורונטו ובמונטריו.

בתי כנסת, מרכזים קהילתיים יהודיים ובתי חולים בטורונטו, מונטריאול ואוטווה הם בין אלה שקיבלו את האיום. משטרת אוטווה דיווחה כי הם לוקחים את האיומים ברצינות, ופתחו בחקירה.

דוברת בית החולים קווינסוויי שקיבל איומים מסרה, שהמשטרה קבעה שהמצב הוא "בסיכון נמוך", אך בוצעה סריקה מקיפה בבית החולים ובשטח הסמוך לבית חולים.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו כתב בחשבון ה-X שלו: "אני נגעל מהדיווחים לפיהם יותר מ-100 מוסדות יהודיים ברחבי קנדה היו מטרות לאיומים, זו אנטישמיות בוטה. המשטרה נמצאת בקשר עם רשויות אכיפת החוק המקומיות כדי לחקור, ואנחנו עובדים איתם כדי לשמור על בטיחות היהודים הקנדים".

ראש עיריית ונקובר, קן סים, כתב כי הצוות שלו היה "בקשר הדוק" עם המשטרה. "אנו עומדים לצד שכנינו היהודים ברחבי העיר והמדינה שלנו - מאוחדים נגד אנטישמיות, איומים באלימות ושנאה על כל צורותיה", כתב.

קנדה ג'סטין טרודו אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}