י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"רדיפה פוליטית"

אנטישמי סורי תומך טרור: "שישה שוטרים חיכו לי בירידה מהמטוס"

פרשן פרו-איראני, שהביע תמיכה בחמאס על רקע המלחמה של ארגון הטרור עם ישראל בעזה, אמר שהוא נעצר בנמל התעופה הית'רו בלונדון למשך 24 שעות ונחקר לפי חוק הטרור הבריטי

אנטישמי סורי תומך טרור: "שישה שוטרים חיכו לי בירידה מהמטוס"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

ריצ'רד מדהרסט, שעובד עם אתר החדשות אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, ועם הערוץ האיראני Press TV ורשת הטלוויזיה RT שבשליטת רוסיה, אמר כי הוא נעצר על ידי שישה שוטרים לאחר שירד מטיסה בשדה התעופה בלונדון בשבוע שעבר.

צו המעצר ניתן לו ב-15 באוגוסט. מדהרסט, שהוא בריטי-סורי, טוען שנאמר לו שהוא עצור בשל "הבעת דעה שתומכת בארגון אסור". מדהרסט פרסם את תיאור את מעצרו כ"רדיפה פוליטית" והוסיף כי "זה מקשה על היכולת שלי לעבוד כעיתונאי".

הוא הביע תמיכה ברציחות שביצע חמאס בפיגועי הטרור ב-7 באוקטובר, חודש לאחר מכן השווה מדהרסט את חמאס להתנגדות הצרפתית בשואה, וציין כי הם פוצצו בית קפה מלא ב"קצינים נאצים".

הוא הוסיף: "חמאס נלחם במלחמת שחרור לאומי נגד כוח כובש. זו זכותם המוסרית והחוקית". הסופר והעתונאי האנטישמי מבקר בקביעות באיראן, וצולם ב-20 במאי מול כלי נשק כולל טילים בטהראן אותו פרסם בחשבון ה-X שלו.

מדהרסט כתב מתחת לתמונה: "שלום מאיראן, בירת העולם האנטי-אימפריאליסטית והאנטי-ציונית". הוא סיים את הפוסט באמירה: "תחי ההתנגדות".

צילום מסךהפוסט ברשת Xצילום: צילום מסך

באותו חודש הוא גם השתתף בהלווייתו של הנשיא ראיסי שנהרג בתאונת מסוק. "מיליוני אנשים נמצאים ברחובות", כתב ב-X. "גם הנשיא פוטין ואיסמעיל הנייה הגיעו לחלוק כבוד. כל מה שהתקשורת המערבית אמרה על כך שאת ראיסי 'לא אוהבים' באיראן הוא שקר. פטירתו היא אבדה לכל העולם". מאוחר יותר התברר שפוטין לא השתתף בהלוויה, ומדהרסט חזר בו מהטענה.

החוק שלפיו מדהרסט נעצר בהית'רו קובע כי הבעת תמיכה או ביצוע פעולות ש"תומכות בארגון אסור" היא עבירה פלילית. הוא תיאר את המעצר כ"רדיפה פוליטית" ואמר שהוא "פוגע ביכולת שלי לעבוד כעיתונאי".

מדהרסט מטיל ספק בקביעות בקשר בין יהודים לארץ ישראל וכן הפיץ תיאוריות קונספירציה לגבי מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. הוא נולד בדמשק, סוריה.

בתגובה למעצרו אמר מדהרסט: "נעצרתי בנמל התעופה הית'רו תחת חוק הטרור, סעיף 12 בגלל הדיווח שלי. שישה שוטרים חיכו לי ביציאה מהמטוס. נעצרתי כמעט 24 שעות ונחקרתי. אני מאמין שאני העיתונאי הראשון שנעצר לפי חוק הטרור. אני מרגיש שזו רדיפה פוליטית ופוגעת ביכולתי לעבוד כעיתונאי".

מבצע חרבות ברזל סוריה אנטישמיות איראן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}