י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מבוי סתום

בישראל מכחישים: אין הסכמה עם מצרים לסגת מציר פילדלפי

בכירים בצה"ל אמרו כי אין צורך להציב חיילים פיזית במקומות כדי לפקח עליהם. צוות המשא ומתן סבור שניתן להתגמש בסוגייה. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הדיווח לפיו ראש הממשלה נתניהו הסכים שישראל תיסוג מציר פילדלפי - אינו נכון"

בישראל מכחישים: אין הסכמה עם מצרים לסגת מציר פילדלפי
נתניהו / ביידן צילום: צלמי פלאש 90 / בחדרי חרדים

ראש הממשלה נתניהו שב ואומר כי הוצאת החיילים מציר פילדלפי בגבול רפיח, וממסדרון נצרים שחוצה את הרצועה, יאפשרו לחמאס להתבסס מחדש. ישראל משמידה כמעט כל יום מנהרות מתחת לציר פילדלפי שדרכן מבריחים מחבלים נשק בין מצרים לעזה.

בכירים בצה"ל אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' כי אין צורך להציב חיילים פיזית במקומות כדי לפקח עליהם. במקום זאת, אפשר לשים חיישנים שיכולים להתריע על בניית מנהרות, לטענתם צה"ל יכול להשמיד אותן באמצעות פשיטות ממוקדות.

ב'כאן 11' דווח כי למרות חוסר הסכמות מוחלט בנוגע לסוגיית ציר פילדלפי בין ישראל למצרים. צוות המשא ומתן סבור שניתן להתגמש בסוגייה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הדיווח לפיו ראש הממשלה נתניהו הסכים שישראל תיסוג מציר פילדלפי - אינו נכון. ישראל תעמוד על קיום כל השגת יעדי המלחמה, כפי שהוגדרו על-ידי הקבינט - כולל היעד שעזה לא תהווה יותר איום ביטחוני על ישראל. והדבר הזה מחייב את סגירת הגבול הדרומי".

בארה"ב דווח כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ישוחח עם ראש הממשלה נתניהו בניסיון להציל את המשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים, וישלח את שליחו למזרח התיכון ברט מקגורק למצרים כדי להבטיח את קיום הפסגה בבירת מצרים ואת המשך המגעים.

בווינט דווח כי גורמים המעורים בפרטים הסבירו כי הציפייה הייתה שבלינקן "יקרא לצדדים להתגמש", אך במקום זאת "הוא חיבק את נתניהו והרחיק את חמאס, וכעת הסיכוי לפסגה קטן מאוד".

לדבריהם, "יש סימן שאלה גדול על הסיכוי וההיתכנות לעסקה. ההתעקשות הישראלית על נוכחות בפילדלפי פירושה שאין עסקה. כל ראשי זרועות הביטחון של ישראל, ובראשם הרמטכ"ל, אומרים שצה"ל יכול לסגת מפילדלפי, אבל ההתעקשות של נתניהו והחיבוק של בלינקן הרגו את העסקה.

אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל ציר פילדלפי חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}