ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
קורע לב

בתו של החטוף בכתה בהלוויה: "מתביישת שאף חייל או קצין לא בא לעזרתך באותה שבת איומה"

בקיבוץ ניר עוז, הובא אברהם מונדר הי"ד למנוחות. הוא נטמן לצד בנו רועי, שנרצח ב-7 באוקטובר. יגב בוכשטב הי"ד, הובא למנוחות בקיבוץ נירים. גם נדב פופלוול שגופתו חולצה מהשבי, ורועי פופלוול שנרצח ב-7 באוקטובר, הובאו למנוחות בקיבוץ נירים

בתו של החטוף בכתה בהלוויה: "מתביישת שאף חייל או קצין לא בא לעזרתך באותה שבת איומה"
מנהרה בעזה צילום: דובר צה"ל

כיממה לאחר חילוץ הגופות מרצועת עזה, הובאו היום למנוחות יגב בוכשטב (35), נדב פופלוול (51) ואברהם מונדר (79). השלושה חולצו אתמול ממנהרה בחאן יונס, יחד עם גופותיהם של יורם מצגר (80), חיים פרי (80) ואלכס דנציג (76).

באדיבות המשפחהששת הנרצחים שגופותיהם הושבוצילום: באדיבות המשפחה

רימון, אשתו של יגב בוכשטב הי"ד, אמרה בהלוויה בקיבוץ נירים: "באבי, חיים שלי, אני רק רוצה להגיד לך סליחה. כל כך הגיע לך הרבה יותר טוב. תודה שהצלת אותי ולא רק ב-7 באוקטובר, אתה מציל אותי שנים. תודה שלימדת אותי על אהבה. וחיזקת אותי. אני שלך, אני פה".

אימו של יגב, אסתר, ספדה לו: "באיזה עולם אמא צריכה להודות על החזרת בנה שהופקר ונרצח? באיזה עולם משפחות צריכות להתחנן, לזעוק, לבכות להחזרת בני משפחתם, חיים ונרצחים? החזירו את כולם. היום אני שוב מבקשת ממך סליחה ילד שלי, סליחה שלא הצלחנו, סליחה. נוח על משכבך בן אוהב שלי, אני מבטיחה להמשיך בדרכך למצוא את הטוב בתוך הרע ולעשות טוב", דבריה הובאו באתר Ynet.

בקיבוץ ניר עוז, הובא אברהם מונדר הי"ד למנוחות. הוא נטמן לצד בנו רועי, שנרצח ב-7 באוקטובר והועבר לקבורה בקיבוץ לצד אביו.

רותי מונדר, אשתו של אברהם ואימו של רועי, ספדה: "אהובי, חיינו חיים מלאים בהרמוניה על אף השוני בינינו. עשינו הכל יחד. גידלנו ילדים ונסענו לטייל בארץ ובעולם. היית אדם מסור ואהבת במיוחד את נכדנו היחיד אוהד. אהבת לשיר, היית קורא בטקסים. היו שירים שכל כך ריגשו אותך עד דמעות. אתה היית איש משפחה לכל משפחתנו. גרמת לי להרגיש אהובה ומיוחדת. אתה חסר לי ולנו".

קרן, בתו שנחטפה עם הוריה ובנה אוהד, ושוחררה בעסקה, ספדה לאביה בבכי: "לא כך רציתי להיפרד מאבא כמוך, אבל ניתן למצוא נחמה שאתה מגיע למנוחה אחרונה. תודה לחיילי צה"ל. היו רגעים שחששתי שנאבד אותך במנהרות לתמיד".

קרן המשיכה בבכי: "הלוואי והיינו מתברכים במנהיגים בעלי מצפן מוסרי כשלך. נשארתי פה להתבייש שאף חייל או קצין לא בא לעזרתך באותה שבת איומה. הופקרת למות אל מול ביתך הבוער, ננטשת שוב ושוב במנהרות החמאס. על קברכם, אבא ורועי היקרים, אני מבקשת סליחה שלא היינו אתכם ברגעים הכי שחורים ומסויטים, כשסיימתם את חייכם באכזריות, בתופת. ממשלת ישראל, הם עדיין בחיים. האחריות שלהם היא להחזיר את כולם עכשיו".

גם נדב פופלוול שגופתו חולצה מהשבי, ורועי פופלוול שנרצח ב-7 באוקטובר, הובאו למנוחות בקיבוץ נירים. "רועי היה כמו צמח בר, פראי, קיבוצניק מהספרים. היה רוכב מצטיין ודיבר מעט. הוא הופקר על ידי מדינת ישראל, נקבר בקיבוץ יגור וכעת נטמן באדמה שאותה אהב ועבד. רועי, יצאת להסתער על המחבלים עם גרזן כשכולנו הסתגרנו בבתים. מתת כמו שרצית, שלחו לך מלאכים שיקחו אותך", ספדו לו.

מלחמת חרבות ברזל נדב פופלוול אברהם מונדר יגב בוכשטב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}