י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לא ייאמן

יש לו תנאים: הדרישה ההזויה של יחיא סינוואר

בכיר מצרי אמר כי כי סינוואר מעביר מסרים קצרים וברורים, ומעריך שהם יגיעו לבכירים בישראל. אחד הבכירים במצרים, אמר כי "סינוואר מדגיש שיש להבטיח את ביטחון חייו ושלומו"

יש לו תנאים: הדרישה ההזויה של יחיא סינוואר
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

מקורות במצרים טענו כי בלינקן הבהיר לנשיא ולשר החוץ המצרי כי מבחינת ארה"ב סבב השיחות הנוכחי יכול להיות הסבב העקיף האחרון בין ישראל לחמאס, וכי "חשוב מאוד להגיע להסכם סופי, ושנותנות החסות, מצרים וקטאר, חייבות לשכנע את חמאס וישראל ללכת על ההצעה האמריקנית - בלי להערים קשיים".

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח מפי מקורות מצריים, כי קשה להידבר עם סינוואר. "אנחנו יודעים שסינוואר רוצה להגיע להסכם - אבל ממשיך להתעקש על תנאיו".

סמדר פרי דיווחה ב-Ynet כי אחד הבכירים במצרים, אמר כי "סינוואר מדגיש שיש להבטיח את ביטחון חייו ושלומו", כלומר שישראל תתחייב לא תחסל אותו. סינוואר, מעביר מסרים קצרים וברורים, בידיעה שהם יעברו ידיים רבות, פלסטיניות, אמריקניות ומצריות, והוא מעריך שהם יגיעו לידי בכירים בישראל.

עוד דווח, כי מאז חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה באיראן, ומינוי סינוואר ליורשו, אין לחמאס משלחת מכובדת לניהול המשא ומתן.

במצרים ממשיכים להתעקש כי ידחו כל הצעה לנוכחות ישראלית לאורך ציר פילדלפי, ההצעה האחרונה של המתווכות הייתה כי יוכנסו מתקני מעקב אל מתחת לפני הקרקע לאורך הציר פילדלפי, וכי מצרים תקים קיר ברזל שיימנע העברת מוצרים מוברחים, בהם כלי נשק ותחמושת.

מצרים ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל חמאס יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}