י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יצאו בזעם

ישראל הנשיאה התורנית: שגרירי איראן וסוריה החרימו את הוועידה

ישראל החלה את כהונתה כנשיאה התורנית של הוועידה לפירוק מנשק בז'נבה, שגריר איראן יצא מהאולם במחאה כאשר ישראל קיבלה את הנשיאות, שגריר סוריה החרים את האירוע

ישראל הנשיאה התורנית: שגרירי איראן וסוריה החרימו את הוועידה
שגריר ישראל דניאל מרון בוועידה צילום: משלחת ישראל לז׳נבה

ישראל החלה את כהונתה כנשיאה התורנית של הוועידה לפירוק מנשק (CD) בז'נבה, בראשות שגריר ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, דניאל מרון. המושב הרשמי הראשון של הנשיאות הישראלית נערך אתמול בנוכחות כלל חברי הוועידה נציגי המדינות השונות, למעט שגרירי איראן וסוריה.

נשיאות הוועידה עוברת ברוטציה בין המדינות החברות, וכל נשיאה תורנית ממלאת את התפקיד למשך ארבעה שבועות. הפעם האחרונה שבה שימשה ישראל כנשיאת הוועידה הייתה לפני עשור. על פי הדיווח של איתמר אייכנר ב-Ynet, שגריר איראן יצא מהאולם במחאה כאשר ישראל קיבלה את הנשיאות, ושגריר סוריה החרים את האירוע.

הוועידה לפירוק נשק הוקמה ב-1979 לניהול משא ומתן על הסכמים בנושאי פירוק נשק ובקרת נשק, והיא חלק ממנגנון האו"ם. הוועידה מנהלת את עבודתה בקונצנזוס, ומאמצת נוהלי עבודה וסדר יום עצמאיים, תוך התחשבות בהמלצות העצרת הכללית ובהצעות המדינות החברות. יחד עם ישראל, בוועידה חברות 65 מדינות. ישראל התקבלה ב-1996 כחברה מלאה בוועידה.

 

 

 

שגריר ישראל ז'נבה מלחמת חרבות ברזל איראן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}