ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
סערה ברשת

שוב: צה"ל 'שכח' לציין את שיוכו של המחבל שחוסל - לפת"ח

בימין זעמו על כך שצה"ל נמנע שוב מלציין את שיוכו הארגוני של המחבל שחוסל בלבנון, לזרוע הטרור של הארגון שבראשו עומד יו"ר הרשות הפלסטינית. במערכת הביטחון הגיבו: "הטענה כי צה״ל ושב"כ מסתירים זהות ארגונית בהודעות רשמיות אינה נכונה"

תמונת ארכיון
תמונת ארכיון צילום: רשתות ערביות

צה"ל הודיע היום (רביעי) על חיסולו בלבנון של המחבל ח'ליל אל מקדח, אך דובר צה"ל "שכח" לציין שמדובר בפעיל מרכזי בגדודי חללי אל אקצא של פת"ח.

לפי הודעת דובר צה"ל "ח׳ליל הינו אחיו של מוניר אל מקדאח, תושב לבנון שפועל עבור חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראנים, וממשיך לנסות ולקדם פיגועים בימים אלה. השניים פועלים במשותף בשירות משמרות המהפיכה האיראנים, ומעורבים בהכוונת פיגועים והעברת כספים ואמל"ח לתשתיות טרור ביהודה ושומרון".

יש לציין כי גם בהודעת האבל הרשמית של הפת”ח נכתב כי המחבל שחוסל חליל אלמקדה הוא “אחד ממנהיגי ומייסדי גדודי חללי אל-אקצא בפלסטין ובפזורה”. בנוסף: אחיו, מוניר אל מקדאח, אמר הבוקר לאחר החיסול כי אחיו היה משוייך לגדודי חללי אל אקצא. גם בעיתון הסעודי אשארק אל אוואסט שדיווחו על חיסולו של המחבל נכתב כי “פשיטה ישראלית הרגה בכיר בפת”ח בדרום לבנון“.

רשתות ערביותהודעה על מות המחבלצילום: רשתות ערביות

לאחר סערה שהתעוררה ברשת, הוציאו בדוברות צה"ל והשב"כ הודעה משותפת בה נמסר, כי "ח'ליל חסין חליל אל מקדאח היה תושב לבנון ועל פי המודיעין הקיים בידינו, פעל בשירות משמרות המהפיכה האיראנים. הטענה כי צה״ל ושב"כ מסתירים זהות ארגונית בהודעות רשמיות אינה נכונה. לא מדובר בהחלטה שלא לציין ייחוס של אירגונים לפעילי פת״ח או גדודי חיילי אל-אקצא. ככל שיש אירוע שמבוצע על ידי ארגונים אלו, הנ״ל מצוין בהודעות הרשמיות".

לא מדובר בפעם הראשונה שבה מערכת הביטחון נמנעת מלציין את שיוכם של מחבלים לפת"ח, ארגון שהעומד בראשו הוא ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. 

לפני כחודש צה"ל והשב"כ הודיעו על חיסולו של ראש התארגנות הטרור של חמאס בטול כרם, ולצידו חוסל גם המחבל מוחמד עוד, "מחבל בהתארגנות הטרור במחנה טול כרם", כך נכתב בהודעת ארגוני הביטחון.

גם אז, צה"ל והשב"כ נמנעו מלציין את שיוכו הארגוני של המחבל השני שחוסל, מוחמד עוד, אף שהוא ידוע כמפקד "חללי אל אקצא" של הפת"ח. 

פת"ח הרשות הפלסטינית צה"ל דובר צה"ל שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}