י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עשרה קרונות

לראשונה: רכבות מסוג אלסטום עם כ-1,300 מקומות ישיבה

משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו לראשונה להפעיל רכבות מסוג אלסטום (דו קומתיות אדומות) עם עשרה קרונות בעלות קיבולת של כ-1,300 מקומות ישיבה

לראשונה: רכבות מסוג אלסטום עם כ-1,300 מקומות ישיבה
הרכבת החדשה צילום: רכבת ישראל

לאחרונה, עם הגידול המבורך בכמות הנוסעים ברכבת, והרצון להורדת העומסים, ולאחר שבוצעו ניסויים שונים והתאמות תפעוליות, החלה הרכבת בהפעלת רכבות אלסטום עם עשרה קרונות וקיבולת של 1,300 מקומות ישיבה.

עם קבלת כל האישורים הנדרשים, רכבות אלה נכנסו לאחרונה לשירות באופן הדרגתי, בהתחלה בקווים הצפוניים, המאופיינים בביקושים גבוהים. 

לצד זאת, מפעילה הרכבת מזה מספר חודשים רכבות חשמליות ארוכות רבות קיבולת, מסוג סימנס DDEMU עם עשרה ושתיים עשרה קרונות, עם קיבולת של כ- 1,500-2,000 נוסעים. רכבות אלה מופעלות בקווים לירושלים, ובקו הפרברי שבין בנימינה לאשקלון. 

סה"כ מופעלים מידי יום בין 35-40 מערכי רכבת ארוכים המורכבים מ-8 קרונות, 10 קרונות או 12 קרונות. 

רכבות מסוג אלסטום עם כ-1,300 מקומות ישיבה צילום: רכבת ישראל

לאחרונה אישר דירקטוריון רכבת ישראל בראשות עו"ד משה שמעוני תכנית הצטיידות משמעותית נוספת בשווי של 1.7 מיליארד יורו הכוללת 81 קרונועי סימנס DDEMU נוספים, לצד 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, וכן קטרים חשמליים. קרונות אלה, יחד עם הפעלת קרונועי ה-DDEMU הכפולים, צפויים להקל משמעותית על העומס בקרונות, וכן יופעלו בעתיד בפרויקטים המסילתיים המבוצעים כיום על ידי רכבת ישראל כגון מסילת 431, המסילה המזרחית ועוד.

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני אמר: “אנו נערכים לעלייה המבורכת במספרי הנוסעים הצפויה בשנים הקרובות, עם רכש משמעותי של רכבות חדישות, המאפשרות קיבולת נוסעים גבוהה, ברמת שירות מיטבית. לאחרונה אישרנו בדירקטוריון הרכבת רכש נוסף, אשר ימשיכו את מגמת שיפור השירות".

רכבת ישראל תחבורה ציבורית שדרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}