י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לא פעל למנוע

זה עונשו של הערבי שידע על כוונת המחבלים מהפיגוע בחדרה

בית המשפט גזר את דינו של מוחמד אגבאריה, חברם של שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני בחדרה לפני כשנתיים וחצי. הוא הורשע בכך שידע היטב על כוונותיהם המזעזעות, אך לא עשה דבר כדי למנוע את הרצח

זה עונשו של הערבי שידע על כוונת המחבלים מהפיגוע בחדרה
זירת הפיגוע בחדרה צילום: גילי יערי, פלאש 90

בית משפט השלום בחדרה, גזר היום (רביעי) 30 חודשי מאסר בפועל, על מוחמד אגבאריה, תושב אום אל פאחם, שידע על כוונתיהם של המחבלים איימן ואיברהים אגבאריה לבצע פיגוע, אך לא עשה דבר כדי למנוע בעדם מלבצע את מסע הרצח.

אגבאריה הורשע בסוף חודש יולי, בעבירה של אי מניעת מעשה טרור, לפי סעיף 26 לחוק המאבק בטרור, תשע"ו-2016. 

כזכור, בחודש מרץ 2022 פתחו שני מחבלים בירי חסר אבחנה ברחוב הרברט סמואל בחדרה ורצחו את שני לוחמי משמר הגבול, יזן פלאח ז"ל ושיראל אבוקרט ז"ל. בפיגוע נפגעו אנשי כוחות בטחון נוספים.

"מן הראיות שהובאו בפני עלתה תמונה ברורה, חמורה ומדאיגה עד מאוד", כתבה השופטת, רקפת סגל מוהר בגזר הדין: "בהיותו אזרח ישראלי, תושב אום אל פחם, בעת שהיה סטודנט צעיר להנדסה במכללת סמי שמעון בבאר שבע, ובהכירו את שני מבצעי הפיגוע, איימן ואיברהים אגבאריה, אזרחי ישראל ותושבי אום אל פחם גם כן, התוודע הנאשם לתהליך התחזקותם של אלה בדת ואמונתם בערכי המדינה האסלאמית ודאעש, שמע אותם מדברים ללא הרף על דרכי הוצאה להורג של "כופרים" ובראשם היהודים, והשתתף במפגשים בהם נדונו עניינים אלה, חרף אזהרות אביו ולמרות שלפי גרסתו הבין כי הם מצויים בעיצומו של תהליך הקצנה מסוכן. 

"חרף כל אלה, בתחילת חודש פברואר 2022 בקש הנאשם מבן דודו הצעיר חסן שישיג עבורו כדורים, אותם סיפק חסן בסופו של דבר לאיימן באופן ישיר. זאת ועוד, באחד הימים שבין אמצע פברואר לתחילת מרץ 2022 ביצע הנאשם ניסוי ירי עם איימן (עובדה שהוא עצמו הודה בה, אך ניסה ללא הצלחה ליתן לה הסבר אחר), ולבסוף באחד מסופי השבוע בחודש מרץ 2022, הזהיר את חסן מפני האפשרות שאיימן עומד לבצע פיגוע, ורק חסר לו נשק. 

"מפני כל אלה", כתבה השופטת, "שוכנעתי מעל לכל ספק סביר כי במועדים הרלבנטיים לארועים נושאי כתב האישום בתיק זה, היה בידי הנאשם מידע שעורר בו חשד ממשי כי עומד להתרחש פיגוע ירי המהווה עבירה מסוג פשע שהיא מעשה טרור, והוא לא פעל באופן סביר כדי למנוע את עשייתה של העבירה, את השלמתה או את תוצאותיה. 

"הנאשם היה ער עד מאוד ואף מעבר לכך, למתרחש בסביבתו הקרובה, אצל חבריו הטובים מבית", הוסיפה השופטת. "בהיותו סטודנט במכללה ישראלית בבאר שבע, שנהנה משירותיה ומן האפשרות שניתנה לו על ידי המדינה לרכוש מקצוע ולהבטיח את עתידו האישי, התעלם הנאשם מאזהרות אביו שלהתרשמותי היה ועודנו מודאג ובצדק מתהליך ההקצנה הדתי שחל אצל בנו. משלא דיווח לגורמים הרלבנטיים על החשש הממשי שהתקיים אצלו בדבר האפשרות לפיגוע שעמד להתבצע ע"י חברו איימן ושותפו איברהים, גרם הנאשם במחדל חמור, לאסון כבד שפגע פגיעה קשה בכל הערכים המוגנים שפורטו לעיל".

לבסוף, כאמור גזרה השופטת על אגבאריה 30 חודשי מאסר בפועל, בניכוי תקופת מעצרו מאז 27.3.22 ועד 18.8.22. בנוסף, נגזרו עליו 6 חודשי מאסר על תנאי לבל יעבור כל עבירה לפי חוק המאבק בטרור או עבירה של אי מניעת פשע וכן קנס בסך של 5,000 לקופת המדינה.

הפיגוע בחדרה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}