ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
אתגר מורכב

כך מצליח חמאס להקשות על צה"ל באיתור החטופים

בצבא מזהים כי כל גדוד פועל להסתרת החטופים בצורה אחרת. גם כשמתקבל מודיעין די מדויק על מיקומם הגיאוגרפי של חטופים, מתווסף אתגר חדש בדמות הגעה אל תא השטח הספציפי

כך מצליח חמאס להקשות על צה"ל באיתור החטופים
הכוחות ברצועה בסמוך לפיר מנהרה חשוד צילום: דובר צה"ל

גורם בצה"ל מסביר מה עומד מאחורי הקושי הגדול לאתר את החטופים המוחזקים ברצועה. מתברר כי דפוס הפעולה של הסתרת החטופים אינו זהה בין גדודי החמאס.

בצבא מזהים כי כל גדוד פועל להסתרת החטופים בצורה אחרת. כך, גם כשמתקבל מודיעין די מדויק על מיקומם הגיאוגרפי של חטופים, מתווסף אתגר חדש בדמות הגעה אל תא השטח הספציפי בו הם מוסתרים.

גורם בצה"ל סיפר לחדשות 12: "אין דפוס פעולה, כל גדוד של חמאס פועל אחרת. אם במקום אחד רואים דיפון רופף כפי שהיה במבצע האחרון בח'אן יונס, במקום אחר יש קיר רופף שמאחוריו הוסתרו גופות. במקום שלישי רואים מנהרה מתחת למנהרה. זאת אחת המורכבויות שאיתן אנחנו מתמודדים, בכל מקום זה נראה אחרת. כל גדוד חמאס פועל אחרת, ולכן כל מח"ט שלנו בשטח מוצא את הפתרונות כדי להצליח להבין איפה הם מנסים להסתיר חטופים. יכול להיות שבתא שטח מסוים המחבלים עוסקים בדיפון כפול, ובמקום אחר ייתכן שנמצא דלתות סתרים שמובילה למנהרה מתחת למנהרה".

כך היה גם במבצע האחרון בחאן יונס, כאשר אחרי לחימה ממושכת בשטח בנוי, הלוחמים נכנסו ל-4 מנהרות במקביל, אחת מהן בעומק 10 מטרים, בתוכה הם מצאו מחבלי חמאס, שחלקם חוסלו וחלקם לפי ההערכות נמלטו. לאותה מנהרה היו כמה הסתעפויות. הם עברו כמה דלתות וחסימות, ובאחת הנקודות זיהו דיפון חשוד. רק לאחר שטיפלו בו הם ראו שמוביל לתוואי נסתר שהוביל למקום שבו חמאס הסתיר את גופות החטופים.

החטופים הישראלים ברצועת עזה צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}