י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"אנשים בורחים להרים"

"אם בישראל יש דאגה, בלבנון יש פניקה"

"70% מתושבי לבנון דורשים להפסיק את המלחמה. התקיפות בלבנון מזעזעות את הפיקוד של חיזבאללה, לא את האזרחים"

"אם בישראל יש דאגה, בלבנון יש פניקה"
התקיפה בעומק לבנון צילום: רשתות לבנוניות

המזרחן, החוג להיסטוריה של המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה, פרופסור אמציה ברעם שוחח עם ליאת רון ב-104.5fm על המצב בלבנון.

כנשאל עד כמה הפגיעות הישראליות בחיזבאללה משפיעות על תושבי לבנון, השיב: "זה מזעזע את הפיקוד של חיזבאללה, לא את האזרחים, הם אפילו לא יודעים מה הותקף".

על המצב בלבנון סיפר המזרחן: "ערב פרוץ המלחמה לפני ה-7 באוקטובר לבנון הייתה מבחינה כלכלית על הקרשים, לא היו יריות ולא מלחמות, לא היה חשמל לרוב האוכלוסייה אלא עם כן היה לך גנרטור פרטי, אבל אז היה צריך להשיג דלק ולא תמיד אפשר היה. כרגע המלחמה מחמירה את המצב". 

"אם בישראל יש דאגה, בלבנון יש פניקה", המשיך, "אנשים בורחים להרים, מביירות מלבנון אם אפשר". "המצב הוא קשה מאוד", ציין.

לדבריו, "בערך 70% מאוכלוסיית לבנון דורשים, רוצים, מנסים איכשהו להפסיק את המלחמה הזו. רה"מ, שר החוץ, שר הפנים, שר הביטחון, רוצים ודורשים להפסיק את המלחמה, כלומר שחיזבאללה יכריז על הפסקת אש כי אז גם אנחנו נכריז על הפסקת אש, אבל ה-30% שתומכים בחיזבאללה לא מושפעים מזה בכלל והם בעצם אלא שמחזיקים את הרובים".

"כלומר, לרוב, ל-70% מהאוכלוסייה אין שום השפעה על מה שקורה וזה כולל את רה"מ, שר הביטחון ושר החוץ. לא רק זה 7-8 פעמים מאז פרוץ המלחמה דורשים ליישם את החלטה 1701 של מועצת הביטחון מ-2006 שאומרת נסיגה של כוחות חיזבאללה אל מעבר לליטני, ושחיזבאללה יתפרש מנשקו". "אין שום סיכוי שזה יקרה", הדגיש.

עד כמה התקיפות שאנחנו עושים משפיעות על הארגון עצמו?

השיב. "אין ספק שמשפיעות, פוגעות קשה. הורדנו להם כשליש משדרת הפיקוד, זה המון". "זה ארגון מאוד מסודר היררכית, עם 50 אלף חיילים לפי נסראללה, בד"כ הוא לא משקר. חיזבאללה מצוידים מצוין".

חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}