י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מחקר קבע

הטיפול במונג'רו הפחית ב-94% את הסיכון להתקדמות לסוכרת

הטיפול במונג'רו הפחית ב-94% את הסיכון להתקדמות לסוכרת מסוג 2 והביא להפחתת 22.9% במשקל הגוף. נחקרים שטופלו במינון של 15מ"ג חוו ירידה ממוצעת של 22.9% במשקל הגוף בהשוואה ל-2.1% בפלצבו

הטיפול במונג'רו הפחית ב-94% את הסיכון להתקדמות לסוכרת
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת אלי לילי הכריזה היום על תוצאות חיוביות ממחקר SURMOUNT-1 במעקב של שלוש שנים שמעריך את היעילות והבטיחות של טירזפטייד (Mounjaro®) לניהול משקל ארוך טווח, ועיכוב בהתקדמות לסוכרת, במבוגרים עם טרום סוכרת והשמנת יתר או עודף משקל. 

במחקר הוכח כי הטיפול במונג'רו הפחית ב-94% את הסיכון להתקדמות לסוכרת מסוג 2 במבוגרים עם טרום סוכרת והשמנת יתר או עודף משקל בהשוואה לפלסבו. בנוסף, הטיפול במונג'רו הביא לירידה מתמשכת במשקל לאורך תקופת המחקר (176 שבועות) – נחקרים שטופלו במינון של 15 מ"ג חוו ירידה ממוצעת של 22.9% במשקל הגוף בהשוואה ל-2.1% בפלצבו.

המחקר נערך בקרב 1,032 מבוגרים עם טרום סוכרת והשמנת יתר או עודף משקל, לתקופת טיפול של 176 שבועות. פרופיל הבטיחות והסבילות הכוללים היה עקבי עם התוצאות הראשוניות שפורסמו בעבר לאחר 72 שבועות ב- SURMOUNT-1 ובמחקרים קליניים אחרים של טירזפטיד שנערכו לניהול משקל כרוני.

תופעות הלוואי שדווחו השכיחות ביותר היו קשורות בדרך כלל למערכת העיכול ובדרך כלל בחומרה קלה עד בינונית. התוצאות המלאות של המחקר יפורסמו בכתב עת מדעי ויוצגו בכנס ObesityWeek 2024.
 

סוכרת השמנת יתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}