ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
החלטה דרמטית

ביהמ"ש הציב אולטימטום לבסדנו: הזרמת תקציב או פירוק בתוך שבוע

השופטת אישרה לנאמנים לנקוט בצעדים קיצוניים, שמשמעותם המעשית היא חיסול כמעט מוחלט של פעילות החברות. ההחלטה כוללת פיטורים המוניים מיידיים של עובדים, פינוי המשרדים המפוארים בבני ברק, ומכירת כל הנכסים למרבה במחיר

ביהמ"ש הציב אולטימטום לבסדנו: הזרמת תקציב או פירוק בתוך שבוע
בסדנו חונכים משרד חדש צילום: יעקב כהן

נמשכת התסבוכת המשפטית אליה נקלעה קבוצת ההשקעות 'בסדנו': בית המשפט המחוזי בתל אביב, הורה אתמול (שלישי) על פירוק שתי חברות שבבעלות הקבוצה, אם לא ישיגו מימון של 150 אלף שקלים לצורך המשך הפעלתן ההכרחית בתוך שבוע. בנוסף, אישר בית המשפט את הכנסתן של שאר החברות שבקבוצה להליך חדלות פירעון.

השופטת סיגל יעקבי אישרה לנאמנים לנקוט בצעדים קיצוניים, שמשמעותם המעשית היא חיסול כמעט מוחלט של פעילות החברות. ההחלטה כוללת פיטורים המוניים מיידיים של עובדים, פינוי המשרדים המפוארים בבני ברק, ומכירת כל הנכסים למרבה במחיר. כך פרסם לראשונה צבי טסלר ברדיו 'קול חי'. 

קודם לכן ביקשו הנאמנים מבית המשפט להפסיק את פעילות גיוס ההשקעות בחברות, בשל הערכתם שלא ריאלי לגייס השקעות חדשות עקב אובדן אמון ציבורי בחברה. 

באופן מפתיע, הרחיבה השופטת את סמכויות הנאמנים גם לחברות המוחזקות על ידי "בסדנו", מה שמרמז על חוסר אמון ביכולתו של גרוס לנהל את עסקי הקבוצה. 

עו"ד גיא סרוסי המייצג מלווים ומשקיעים של החברה מסר כי "טוב עשה בית המשפט שהודיע על סגירת המשרדים המפוארים של החברה מיידית ומעבר למשרדים קטנים לתקופת הביניים. בית המשפט נתן סמכות לנאמנים בנוסף גם לפעול בשאר החברות המוחזקות ולהכניסן להליך.

"אנו תומכים בהחלטת בית המשפט החשובה המורה לנאמנים לפעול לגיוס אשראי של 150 אלף שח בלבד לצורך הפעלה רזה של החברות ולא קיבלה את עמדת החברה למימון בתנאים. אם עד 27.8 לא יתקבל המימון המינימלי הודיע בית המשפט כי יפרק את החברות".

עו"ד סרוסי הזכיר כי לכל משקיע ומלווה של בסדנו יינתן פרק זמן קצוב להגיש את תביעת החוב שלו, שלאחר פרק זמן זה ייחשב כמי שויתר על התביעה. תביעה שתוגש במועד ובצורה משפטית תקינה, תיבדק בידי הנאמנים ותשולם מנכסי החברות".

בסדנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}