ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
המשפחה זועמת

אחותו של יוחאי אבני ז"ל: "זה היה מסע רצחני כמו מחבל נוח'בה, זה לא פיגוע?"

אחותו של איש השב"ס שנרצח, הפצירה במדינה להכיר ברצח כפיגוע: "המחבל מגיע בלילה לתוך הבית ומתחיל במסע רצחני כמו מחבלי נוחבה. הוא דקר אותו עשרות פעמים, הוא התעלל בו, אם זה לא מחבל אז מה זה?"

אחותו של יוחאי אבני ז"ל: "זה היה מסע רצחני כמו מחבל נוח'בה, זה לא פיגוע?"
יוחאי שרגא אבני ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

אתמול (שלישי) מסרו המשטרה ושירות הביטחון הכללי, לבית המשפט הצבאי הצהרת תובע, על כוונתם להגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד איברהים מנסור, הפלסטיני החשוד ברצח איש השב"ס יוחאי אבני ז"ל. שנרצח בביתו בגבעון החדשה בחודש הקודם. 

אחותו של הנרצח, ניצן אבני עברי, התראיינה היום (רביעי) לכאן רשת ב' וקראה למדינה להאשים את הרוצח במניע לאומני. לדבריה, כל הראיות מצביעות על כך שמדובר בפיגוע. 

"אנחנו לפני כתב האישום, אלה ימים מאוד מכריעים לגבי הכרעת המניע", אמרה אבני עברי. "לא היה סעיף לאומני בהצהרת התובע. אנחנו מקווים שהפרקליטות תעמוד על הרגליים לאור כל העדויות". 

היא תיארה את המעשה המחריד: "המחבל מגיע בלילה לתוך הבית, מתחיל במסע רצחני כמו מחבלי נוחבה, דוקר אותו 50 פעמים ולאחר מכן בצווארו ובסוף שורף אותו ואת הדירה, ואתמול הוא יושב בדיון עם חיוך מאוזן לאוזן, עושה וי לאות ניצחון ושולח נשיקות באוויר. אנחנו פעורי פה, המומים. זה לא יכול להיות".

דוברות המשטרהתיעוד מפעילות כוחות המשטרה בזירת רצח איש השב"ס צילום: דוברות המשטרה

"אין פה צל של ספק שהמניע הוא לאומני", טענה האחות השכולה. "אנחנו רוצים להאמין שהמדינה והפרקליטות יעשו הכל על מנת לגרום להרתעה למחבלים ולא להקל בעונשם. אם המדינה תקל בעונשו אנחנו בבעיה. ב-7 ליולי זה היה אח שלי. מחר זה יכול להיות כל אחד מאיתנו".

אבני עברי הוסיפה ותיארה את מה שמספרות הראיות בתיק: "הוא אומר שהוא עבר דרך בתים אבל הוא לא לקח ולא גנב כלום, גם לא מהבית של יוחאי, רק את המפתח של הבית ושל הרכב ושרף אותו לאחר שהוא יצא מהבית. הוא הגיע עם סכין על מנת לרצוח".

"הפרקליטות אמרה שהיא רוצה להבין את התיק ולהיכנס לפרטים הקטנים ואז להבהיר את עניין המניע. הוא דקר אותו עשרות פעמים, הוא התעלל בו, אם זה לא מחבל אז מה זה?", תהתה אחותו של הנרצח. 

היא הסבירה מדוע כל כך חשוב למשפחה שהרוצח יוכר כמחבל: "ההבדל בין מאסר פלילי לביטחוני הוא שמים וארץ. התנאים בכלא ביטחוני הרבה יותר קשים מכלא פלילי. הוא יודע את ההבדלים. אחרי שלושה חודשים בכלא פלילי האסיר יכול לראות את המשפחה שלו, בכלא ביטחוני אין דבר כזה. אם הוא יורשע במניע לאומני יהרסו את הווילה שלו בכפר בידו".

מחבל יוחאי אבני ז"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}