י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
אנטישמיות בשידור חי

גבר נעצר לאחר שאיים לפוצץ בתי חולים יהודיים. צפוי לעד 155 שנות מאסר

גבר מאורגון הואשם באיומים לפוצץ בתי חולים יהודיים בניו יורק. דומאגוז' פטקוביץ', בן 31, נעצר אתמול, הוא ביצע מספר שיחות איומים למוסדות יהודיים. אם יורשע, הוא עלול לעמוד בפני עד 155 שנות מאסר. למרות שאין לו הרשעות קודמות

גבר נעצר לאחר שאיים לפוצץ בתי חולים יהודיים. צפוי לעד 155 שנות מאסר
אילוסטרציה צילום: unsplash

גבר אנטישמי מאורגון - ארצות הברית הואשם באיומים אנטישמיים רבים הכוללים איומים לפוץ חומרי נפץ נגד בתי חולים יהודיים באזורי ניו יורק ולונג איילנד בשנת 2021, כך מסר התובע של המחוז המזרחי של ניו יורק. דומאגוז' פטקוביץ', בן 31, נעצר בבוקר יום שלישי בביתו בפורטלנד.

"הוא ושותפיו למזימה הונעו משנאתם ליהודים, הם איומו על בתי חולים ומרכזי טיפול יהודיים בניו יורק ובלונג איילנד באיומי פצצות, וסיכנו ללא צורך את החולים והצוות על ידי יצירת כאוס", אמר בראון פיס התובע האמריקני בהצהרה.

בשש שיחות טלפון לפחות בחודשים מאי וספטמבר 2021, פטקוביץ' איים על בתי חולים ועל רשויות אכיפת החוק המקומיות. מאחד מבתי החולים הללו הוא העביר את השיחות בשידור חי בפלטפורמה החברתית דיסקורד.

לא נמצאו פצצות או מטעני חבלה באף אחד מהמקומות, אך בכמה מקרים ערכה המשטרה המקומית סריקות בגלל חשד שיש מטעני חבלה. לפחות במקרה אחד, איום על פצצה הביא לפינוי חלקי של בית חולים יהוד בלונג איילנד.

אם יורשע, הוא עלול לעמוד בפני עד 155 שנות מאסר. למרות שאין לו הרשעות קודמות, נמצא שפטקוביץ' עסק בעבר בהתנהגות דומה של איומים על מטעני חבלה וכלי נשק.

אנטישמיות אורגון ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}