י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צפו בתיעודים

מאות מפגינים מחוץ ללשכת הגיוס בירושלים

מאות חרדים מפגינים מחוץ ללשכת הגיוס בירושלים, במחאה על צווי גיוס שניתנו לבחורי ישיבות. למקום צפויים להגיע מאות מפגינים נוספים בשעות הקרובות. חברי בד"ץ העדה החרדית והפלג הירושלמי צפויים להשתתף

 מאות מפגינים מחוץ ללשכת הגיוס בירושלים
פרשים ליד לשכת הגיוס צילום: מוטי פרץ

מאות  מפגינים חרדים הגיעו הבוקר (רביעי) להפגין מול לשכת הגיוס בירושלים במחאה נגד הניסיון לגייס בחורי ישיבה.

ההפגנה נערכת לאחר שצה"ל זימן להיום עשרות בני ישיבות לצו ראשון בלשכת הגיוס בירושלים. המפגינים מתעמתים עם שוטרים בניסיון לפרוץ את המחסומים.

מפגינים בסמוך ללשכת הגיוס בירושלים צילום: כאן 11

גם 'העדה החרדית' הצטרפה להפגנות לאחר שבועות ארוכים בהם 'הפלג הירושלמי' הוביל את ההפגנות מול לשכות הגיוס ומאות מפגינים נוספים צפויים להגיע. כ-100 מפגינים נמצאים כעת במקום. גם חברי בד"ץ העדה החרדית והנהגת הפלג הירושלמי צפויים להשתתף.

פריצת מחסומים צילום: לפי סעיף 27א

"עקב המשך ניסיונות הצבא לגייס בכפייה בחורים חרדיים לצבא השמד, כאשר לראשונה מאז קום המדינה שולחת המדינה צווי גיוס ללא יכולת ערעור ודיחוי, ובכוונתה להביא גם מחר ללשכת הגיוס בירושלים בעל כורחם בחורי חמד יקרים מקבלי הצווים בניגוד לאמונתם", נכתב אתמול בקריאה מצד מארגני ההפגנה.

מפגינים מפונים בכוח צילום: יואלי ברים גל"צ

בסוף השבוע האחרון רבים מ'הפלג הירושלמי' הפגינו מחוץ ללשכת הגיוס בטבריה אליה זומנו עשרות חרדים לצו ראשון. במקום התפתחו עימותים עם המשטרה שניסתה לפנות את המפגינים. 19 מפגינים נעצרו. בפלג הירושלמי האשימו את המשטרה בעצירת אוטובוסים שהיו בדרכם מהמרכז לטבריה עם מאות מפגינים עליהם והורתה לנהגים לחזור.

מדוברות המשטרה נמסר: החל משעות הבוקר המוקדמות, פועלת המשטרה לוחמי מג"ב בכוחות מתוגברים, לשמירת החוק והסדר סמוך ללשכת גיוס ירושלים, במטרה לאפשר מחד את חופש המחאה ומאידך- למנוע שיבוש של הליך הקליטה והגיוס לשירות צבאי, של אלו המבקשים לעשות זאת.

בשלב מסוים, החלו עשרות מתפרעים להפר סדר תוך חסימת הרחובות הסמוכים, שימוש בין היתר בגדרות רשת ברזל שנועדו לתחום גינות במרחב הציבורי והשלכתם, ניסיונות חוזרים ונשנים תוך עימותים עם כוחות המשטרה ומג"ב שכללו גידופים-"נאצים","שיקצה" ועוד, לפרוץ את גידור המשטרה לכיוון לשכת הגיוס וניסיונות לחסום את רחוב יפו. 

המחאה מול לשכת הגיוס בי-ם צילום: דוברות המשטרה

לאחר שקצין משטרה כרז למשתתפי ההפגנה כי מדובר במחאה בלתי חוקית בשל מעשיהם, החלו השוטרים בהדיפתם לצידי הרחוב והרחקתם מהאזור הסמוך.

משטרת ישראל לא תאפשר קיומן של הפרות סדר תוך פגיעה בציבור ובשגרת יומו, ותפעל בנחישות על מנת לאפשר את שמירת ביטחונם ושלומם של אלו הבאים אל לשכת הגיוס של צה"ל על מנת להתגייס למען ביטחון המדינה

לשכת גיוס ירושלים הפגנות הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}