י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"הצעה נוראית"

אם החטוף "פנתה" לסינוואר בשידור חי, המגישים הזדעזעו: "לא בגבולות השיח"

דיצה אור אמרה כי הייתה מוסרת את בניהם של הרמטכ"ל, שר הביטחון, ראש השב"כ, הפצ"רית ואלוף ניצן אלון בתמורה ל-109 החטופים. המגיש אברי גלעד: "התקשתי להאמין שזה מה שאני שומע"

אם החטוף "פנתה" לסינוואר בשידור חי, המגישים הזדעזעו: "לא בגבולות השיח"
יחיא סינוואר בורח במנהרה צילום: דובר צה"ל

דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, התראיינה אמש לאברי גלעד ויאיר שרקי ב"חדשות 12" ו"פנתה" ליחיא סינוואר בהצעה: "עסקה חדשה שהיא שינוי כללי המשחק, אתה ממשיך בכל פעם באותה הדרך, בוא תשמע משהו חדש". 

"היות שהמדיה תעביר את זה לכל עבר, ואתה הרי מדבר עברית אז לא צריך תרגום. אני מציעה לך בבת אחת להחזיר 109 חטופים ובתמורה להם תקבל חמישה חטופים בלבד", אמרה. 

עוד המשיכה אם החטוף: "אני אגיד לך אילו חטופים אתן לך בתמורה: הראשון זה הבן של הרצי הלוי שהוא רמטכ"ל שלא יודע איך לנצח. השני הוא בנו של שר הביטחון גלנט, שהודיע שאנחנו לא יכולים לנצח. השלישי הוא בנה של הגברת יפעת שהיא הפצ"רית והיא בכלל שכחה לאיזה צד היא שייכת, הרביעי הוא בנו של ראש השב"כ, שידע בשעה ארבע בבוקר שתפרוץ התקפה ועדיין נתן לפסטיבל הנובה להמשיך ולהתקיים כרגיל אפילו שאפשר היה להציל את המאות הרבות של אלו שנרצחו ונחטפו משם. החמישי הוא בנו של ניצן אלון שברור שהוא יודע איך לאכזב אותנו".

דבריה של דיצה אור עוררה סערה גדולה ברשתות החברתיות. המגיש אברי גלעד כינה את הצעתה "הצעה נוראית", והגיב לאחר השידור: "התקשתי להאמין שזה מה שאני שומע. האינסטינקט הראשון שלי כמארח היה לעצור את הדיבור הזה. אבל אז קפץ גם האינסטינקט השני העכשווי שלא עוצרים ולא מתערבים בדבריהם של הורים שכולים והורי חטופים. יש להם אוטונומיה לומר כמעט כל מה שעולה על דעתם. מיד כשסיימה את הרעיון הבלתי מוצלח הזה, הסתייגו גם שרקי וגם אני פעמים אחדות מהדברים הקשים, הצענו לה לחזור בה, הבענו את מורת רוחנו והצטערנו שדברים כאלה נשמעו על הבמה שלנו".

כתב חדשות 12 והמגיש יאיר שרקי, הגיב: "הדברים שנאמרו הם לא חלק מגבולות השיח שאנחנו מבקשים לאפשר. לא ידענו שהיא תגיד את הדברים. הופתענו בשידור חי. כיוון שמדובר באמא של חטוף נתנו לה להשלים משפט לפני שעצרנו והסתייגנו מהדברים בתוקף. על אף שאנחנו לא מסוגלים לשפוט את כאבה של דיצה, בדיעבד, ראוי היה לעצור את השיח הזה מוקדם יותר. מתפללים לשובם של כל החטופים במהרה".

מקשת נמסר בתגובה לדברים בשידור: "אנו מצטרפים להסתייגויות הנחרצות של המגישים יאיר שרקי, אברי גלעד ושלושת חברי הפאנל דדי שמחי, קסניה סבטלובה ואביר קארה, מהדברים שבחרה דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור, להגיד בשידור החי הלילה".

דיצה אור חדשות 12 מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}