ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
המתנה מייגעת

בית המשפט: ההחלטה בעניין הרב המוהל שנעצר - תינתן מחר

הרב יונתן אברהם, בן 47, שנעצר בדבלין ב-30 ביולי והואשם בעריכת ברית מילה בניגוד לחוק, ערער על מעצרו בבית המשפט העליון באירלנד. ההחלטה לגביו תינתן מחר (חמישי). ההגנה הציעה לתת ערבות עצמית של 100,000 יורו. השופטת דחתה את ההחלטה למחר

בית המשפט: ההחלטה בעניין הרב המוהל שנעצר - תינתן מחר
בית המשפט צילום: pixabay

אתמול (שלישי) התקיים דיון בית המשפט העליון בדבלין לגבי מעצר הרב יונתן אברהם, בן 47, שנעצר בדבלין ב-30 ביולי והואשם בביצוע "הליך כירורגי", ברית מילה לילדים לא יהודים, מבלי להיות רופא.

יומיים לאחר מכן, הרב אברהם אב לעשרה ילדים, אזרח בריטי, ערער על המעצר, אך הערעור נדחה, בית המשפט המחוזי לא הסכים לשחרור בערבות מחשש שהוא יעזוב את אירלנד ולא ישוב למשפט.

הרב הגיש ערעור לבית המשפט העליון, השופטת קארן אוקונור, דנה אתמול בתיק בבית המשפט בקלוברהיל. ההגנה הציעה ערבות, שכולל ערבות עצמית בסכום של 100,000 אירו, כדי להבטיח את שחרורו עד למשפט.

לאחר שמיעת ראיות ועדויות ותצהיר מהנאשם, דחתה השופטת אוקונור את ההחלטה, למחר (חמישי). התקשורת באירלנד דיווחה כי "הקהילה היהודית באירלנד תומכת ברב המוהל מלונדון, הממתין למשפט בגין ביצוע ברית מילה בצורה לא חוקית למספר ילדים בדבלין". אשתו, אחותו ואחיו של הרב הגיעו לדיון וצפו בהליכים מיציע האורחים.

רבה הראשי של אירלנד, הרב יוני וידר, אמר לשופטת אוקונור שהוא יכול לערוב לדמותו של הנאשם ויסייע לו לעמוד בתנאי הערבות. הרב וידר פועל מרגע מעצרו לסייע לרב אברהם, ונאבק להכניס לרב אברהם תפילין ואוכל כשר, ואכן לאחר מאמצים מפקד מתקן המעצר הורה לדאוג לרב לאוכל כשר.

ההגנה הציעה ערבות בסך 10,000 אירו, שמחציתם ישולמו על ידי הרב אברהם עצמו, יחד עם 50,000 אירו שיגויסו על ידי קהילתו באנגליה ו-40,000 אירו ערבות מאנשים נוספים, וחצי מזה חייב להגיע מאנשים מדבלין שיערבו לכך שהרב ישוב למשפט אם ישוחרר ללונדון.

אירלנד דבלין ברית מילה הרב יונתן אברהם המתנה לערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}