י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תכנית מסווגת

ביידן הורה בחשאי להתכונן לאיומים גרעיניים מסין, רוסיה וצפון קוריאה

האסטרטגיה החדשה מכינה את ארה"ב לאיום מתואם אפשרי בין סין, רוסיה וצפון קוריאה, נגד ארה"ב. ביידן הורה בחשאי לארה"ב להתכונן להתמודד עם איומים גרעיניים מסין, רוסיה וצפון קוריאה בו זמנית

ביידן הורה בחשאי להתכונן לאיומים גרעיניים מסין, רוסיה וצפון קוריאה
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

הנשיא ביידן חתם על תוכנית מסווגת מאוד שמשנה את האסטרטגיה הגרעינית של אמריקה, והיא מתמקדת בסין כאחת שמהווה איום גרעיני - ולהתכונן לאפשרות שסין תחבור לצפון קוריאה ורוסיה נגד ארה"ב. ביידן ביצע את השינוי במרץ האחרון מכיוון שהפנטגון מאמין שהארסנל הגרעיני של סין יתחרה בזה של ארה"ב, כך דיווח ה"ניו יורק טיימס".

האסטרטגיה החדשה למעשה מכינה את ארה"ב לאיום מתואם אפשרי בין סין, רוסיה וצפון קוריאה, נגד ארה"ב. שני בכירים בממשל רמזו על האיום הגרעיני הסיני הגובר. "הנשיא פרסם לאחרונה הנחיות בנושא נשק גרעיני כדי לתת מענה למספר יריבים חמושים בגרעין, ובמיוחד הגידול המשמעותי בגודל ובמגוון של הארסנל הגרעיני של סין", אמר ויפין נאראנג בכיר במשרד למדיניות החלל.

"המשרד שלי החל לספק למחלקה הנחיות יישום מעודכנות כיצד לתכנן ולהציב את הכוחות שלנו בסביבה החדשה הזו" אמר. הוא גם הוסיף כי ארה"ב מקווה שסין תעסוק עם אחריות בנושאי גרעין כולל שקיפות והפחתת סיכונים, שגורמים בוושינגטון העלו שוב ושוב בפני ממשל ביידן.

המנהל הבכיר של המועצה לביטחון לאומי לבקרת נשק ואי-הפצת נשק, פראניי ואדי, התייחס גם הוא למסמך הסודי. תוכנית המשחק החדשה תתמקד ב"צורך להרתיע את רוסיה, סין וצפון קוריאה בו זמנית", אמר.

הנשיא ביידן סין צפון קוריאה רוסיה נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}