י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המאמצים נמשכים

בלינקן עזב את המזרח התיכון - ללא הישגים משמעותיים

מזכיר המדינה האמריקני בלינקן סיים את ביקורו במזרח התיכון, מבלי שהצליח להוביל להתקדמות ממשית בשיחות המשא ומתן. לפני המראתו מקטאר אמר: "נעשה הכול בימים הקרובים כדי להביא אותו להסכמה"

בלינקן עזב את המזרח התיכון - ללא הישגים משמעותיים
בלינקן עם גלנט והרמטכ"ל: אילוסטרציה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן עזב אמש את המזרח התיכון, כשהמריא מדוחא שבקטאר חזרה לארה"ב. בלינקן מסיים את ביקורו מבלי שהצליח להוביל להתקדמות בשיחות המשא ומתן. 

בהצהרה בפתח המטוס אמר בלינקן: "כשחמאס יסכים - עלינו להגיע לפרטי יישום ההסכם. נעשה הכול בימים הקרובים כדי להביא את חמאס להסכמה. צריך להשלים את העסקה בימים הקרובים". 

על דבריו של נתניהו בנוגע לציר פילדלפי אמר בלינקן: "ההסכם ברור מאוד - וכולל לוחות זמנים ומיקום שמהם ייצא צה"ל בעזה. ישראל הסכימה לכך". 

מוקדם יותר השבוע בלינקן נשא הצהרה מישראל בתום פגישותיו עם שר הביטחון גלנט, ראש הממשלה נתניהו והנשיא הרצוג. בלינקן אמר כי "נתניהו אישר שישראל מקבלת את העסקה - כעת על חמאס לעשות זאת". 

בלינקן אמר: "הנשיא ביידן ביקש ממני לחזור בביקור זה על שתי מטרות עיקריות: הראשונה, לאשש מחדש את המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל. זו מחויבות שאנו מיישמים בפועל כמעט מדי יום מאז פרוץ המלחמה, לרבות כאשר ישראל נתקפה ישירות בידי איראן באפריל. בשבועות האחרונים, בהתחשב במתיחות הגוברת, שלחנו עוד נכסים לאזור".

אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}