ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
טרור פסיכולוגי

קרובי חטופים קיבלו איומים ודרישות כופר: "לא תראו את יקריכם חוזר"

בהודעות נכתב בין היתר: "אם לא תצאו להיאבק - אתם לא תראו את יקריכם חוזר", וכן נשלחו דרישות לתשלום כופר, בטענה שאם הכסף לא יועבר, הם לא יקבלו מידע על יקיריהם

קרובי חטופים קיבלו איומים ודרישות כופר: "לא תראו את יקריכם חוזר"
תמונות החטופים בתל אביב צילום: מרים אלסטר

משפחותיהם של חטופים שנמצאים בשבי החמאס, קיבלו הודעות ושיחות מאיימות לטלפונים שלהם, בחלק מהפעמים אף ממספרי הטלפון של החטופים. כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 12. 

המשפחות פנו וסיפרו על כך למערכת הביטחון ולמנהלת החטופים. מדובר בהודעות טקסט וגם שיחות טלפון בהן התקבלו האיומים. בהודעות נכתב בין היתר: "אם לא תצאו להיאבק - אתם לא תראו את יקריכם חוזר", וכן נשלחו דרישות לתשלום כופר שיעבירו כסף לחשבון בנק מצורף, בטענה שאם הכסף לא יועבר, הם לא יקבלו מידע על יקיריהם שבידי חמאס.

במנהלת החטופים העבירו את המספרים לשב"כ ומבדיקה ראשונית עולה כי מי שעומד מאחורי האיומים הם גורמים עוינים - איראניים או כאלה שקשורים לחמאס.

109 חטופים עדיין מוחזקים ברצועת עזה, כולל עשרה אזרחים זרים. באופן רשמי, הודיעה ישראל על מותם של 36 מהם (מתוכם שלושה אזרחים זרים) - כך ש-73 עדיין מוגדרים בחיים. בפועל, לפי ההערכות ופרסומים זרים, מספר החטופים החיים נמוך יותר - אך עומד ככל הנראה על יותר מ-50.

אמש, במבצע משותף של צה״ל ושב״כ, חולצו מחאן יונס, גופותיהם של החטופים יגב בוכשטב, אלכסנדר דנציג, אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול, וחיים פרי הי"ד.

החטופים הישראלים ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}