י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התקווה מול המציאות

109 חטופים עדיין בשבי, וההחמצה הגדולה לשחרר שלושה מבוגרים

לפי הערכות יותר מ-50 חטופים בחיים. רבים יצאו הערב להפגין ברחבי הארץ בקריאה להציל את החטופים שעדיין בשבי, אחרי חילוץ הגופות. עד כה הוחזרו בחיים 116 חטופים, 65 נרצחו, 30 מהגופות הושבו לקבורה בישראל, 109 עוד בשבי

109 חטופים עדיין בשבי, וההחמצה הגדולה לשחרר שלושה מבוגרים
תמונות החטופים בכנסת צילום: נועם מושקוביץ/נתן ווייל, דוברות הכנסת

109 חטופים עדיין מוחזקים ברצועת עזה, כולל עשרה אזרחים זרים. באופן רשמי, הודיעה ישראל על מותם של 36 מהם מתוכם שלושה אזרחים זרים - כך ש-73 עדיין מוגדרים בחיים. אך על פי פרסומים זרים, מספר החטופים החיים נמוך יותר ועומד ככל הנראה על יותר מ-50.

רבים יצאו הערב להפגין ברחבי הארץ בקריאה להציל את החטופים שעדיין בשבי, אחרי חילוץ הגופות, ובמקביל דובר צה"ל אמר כי "צה"ל לא יוכל לשחרר את כל החטופים במבצעי חילוץ. אנחנו מבינים היטב את הדחיפות לנוכח החשש הגובר למצבם הבריאותי והנפשי ככל שחולף הזמן. צה"ל פועל יום-יום, לילה-לילה, להביא עוד מודיעין ולייצר עוד אפשרויות מבצעיות לחילוץ חטופים. אבל לא נוכל להשיב את כולם במבצעי חילוץ", אמר.

איתמר אייכנר דיווח ב-Ynet כי לקראת סיום עסקת שחרור החטופים בחודש נובמבר החמיצה ישראל הזדמנות לשחרר שלושה מהגברים הישראלים המבוגרים שהוחזקו באותה עת ברצועת עזה יחד עם שבע נשים. באותו יום הסכים חמאס להחזיר 10 ישראלים, אך הודיע שיש באפשרותו לשחרר רק שבעה מקטגוריית הנשים והילדים. הוא הציע להשלים את העשירייה בשלושה גברים קשישים.

קבינט ניהול המלחמה דן בנושא ואחרי התלבטות החליט לדחות את הצעת חמאס. לישראל היה מידע מודיעיני מוצק שלפיו ישנן עוד נשים חיות בשבי, ומשמעות ההסכמה לקבל גברים מבוגרים במקומן תהיה הפקרה שלהן. בסופו של דבר, כידוע, לא רק ששבע הנשים שהחמאס הצהיר שהן בחיים לא שוחררו, אלא גם אותם חטופים קשישים.

251 אזרחים וחיילים, בהם תינוקות, ילדים, נערות וקשישים נחטפו לרצועת עזה במהלך מתקפת הטרור הרצחנית בשבעה באוקטובר. הם הצטרפו לארבעת האזרחים והחיילים שנחטפו ע"י חמאס בעשור האחרון. עד כה הוחזרו בחיים 116 חטופים, 65 נרצחו, 30 מהגופות הושבו לקבורה בישראל, 109 עוד בשבי.

 

חטופים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}