י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מאבק כנופיית עבריינים

רוע טהור: עשרות לחמניות מורעלות פוזרו ברמת הגולן: "עגל בכה ולידו אמו ששכבה ללא רוח חיים"

הלחמניות פוזרו בשטחי מרעה ברמה, בין שמורות הטבע פארק הירדן ונחל משושים, כחלק ממאבק כנופיית עבריינים מהאזור הנלחמים בבעלי החווה שחוכרים קרקע ששייכת למדינה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90

כחלק ממאבק כנופיית עבריינים באזור רמת הגולן, עשרות לחמניות מורעלות פוזרו לפנות בוקר (שלישי) בשטחי המרעה, בין שמורות הטבע פארק הירדן ונחל משושים.

בynet דווח כי מדובר במאבק כנופיית עבריינים מהאזור, הנלחמים בבעלי החווה שחוכרים קרקע ששייכת למדינה. העבריינים טוענים כי הקרקע שייכת להם והם מנסים להשתלט עליה שוב בכוח. 

מנהל חוות "חלב ודבש" הלל בן זכריה סיפר לynet על האירוע. "הגעתי הבוקר לחלקת המרעה של הפרות שלנו וראיתי פרה חולה מאוד בכניסה". בהתחלה הוא לא הבי מה קורה פה, הוא התקדם כמה מטרים, ואז שמע עגל צעיר גועה בקול. "עמד שם עגל שבכה, כשלידו אמו ששכבה ללא רוח חיים. היא אכלה כמות רעל גדולה כזאת שמתה בתוך כמה רגעים כנראה". 

בן זכריה ראה מסביב עשרות לחמניות שפוזרו בשטח ומיד הבין את גודל האירוע והסכנה. "הרחקתי את כל הפרות מהסביבה ויצאנו מייד לחיפושים כדי למצוא היכן עוד פוזר רעל", הוא מספר.

בן זכריה מצא ארבעה פגרים של תנים ושועלים, שאכלו ככל הנראה מפגר הפרה. "ריכוז הרעל כל כך חזק, שמי שאכל את הפרה מת ומי שיאכל את הפגרים גם ימות", הוא אמר. "הלחמניות היו טריות וכנראה הונחו שם זמן לא ארוך קודם לכן. מזל שגילינו בזמן את ההרעלה, אחרת הנזק היה יכול להיות נרחב ולהביא גם לפגיעה בחיות בר ועופות דורסים, בהם נשרים, שניזונים מפגרים". 

בן זכריה שומר זה שנים ארוכות על אדמות המדינה מפני עבריינים מטובא זנגריה, שהשתלטו בעבר על שטחי הטבע והבר באזור פארק הירדן. רשויות המדינה אינן מגלות עניין רב במאבקו ונדמה כי הן מעדיפות שירים דגל לבן, יפסיד במערכה ויותיר את השטח לפורעי החוק. 

"בסוף חודש ינואר גילינו פה גם עשרות תפוחים מורעלים, שפוזרו באזור והצלחנו לזהות אותם בזמן ולאסוף", סיפר בן זכריה. "מאז הייתה תקופה יחסית רגועה, אבל בשבת האחרונה הגיעה הסימן הראשון מהם, כאשר הוצתו אצלנו חמישה מוקדים של אש שהצלחנו עם כוחות הכיבוי להשתלט עליהם ולמנוע שריפה גדולה". 

ביחידת "ארז" של מג"ב פתחו בחקירת ההרעלה הבוקר. "אני מצפה שיתפסו את המפגעים, זה הזוי שבשעת מלחמה הם מחריבים פה הכל מבפנים", אמר בן זכריה.

רעל רמת הגולן עבריינים פשע מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}