י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
קשה עלי פרידתכם

בחסידות נפרדו מהבן החביב והצעיר של הרבי שעובר לארה"ב

במעמד מאות חסידים, נפרד האדמו"ר מדושינסקיא מבנו הצעיר, הגאון הצדיק רבי מרדכי זאב דושינסקיא, יו"ר ומייסד ועד שיעורי תורה "חלקנו בתורתך" בחסידות, וראש הכוללים "תרביצא", במסיבת מלווה מלכה מרגשת. צפו בתיעוד

בחסידות נפרדו מהבן החביב והצעיר של הרבי שעובר לארה"ב
מסיבת פרידה לבן הרבי מדושינסקיא צילום: שלומי טריכטר

קהל רב של חסידים וידידים באו והתכנסו במוצאי שבת קודש פרשת ואתחנן - נחמו, בבית המדרש הגדול 'היכל מהריץ' בירושלים, בראשות אדמו"ר מדושינסקיא, למסיבת פרידה מבנו הצעיר, הגאון הצדיק רבי מרדכי זאב דושינסקיא, יו"ר ומייסד ועד שיעורי תורה "חלקנו בתורתך", ומראשי רשת הכוללים "תרביצא". זאת לרגל העתקת משכנו לשכונת בורו פארק בברוקלין ניו יורק.

רבי מרדכי זאב המריא היום שלישי, מנמל התעופה בן-גוריון לניו יורק, שם יעתיק את משכנו לעיר בורו פארק, בסמיכות לחמיו, הנגיד רבי יענקל פלדמן.

הגאון הצדיק רבי מרדכי זאב, הוא בנו הצעיר של אביו האדמו"ר מדושינסקיא, נישא בשנת תשנ"ד בחתונה שהתקיימה בארצות הברית. לאחר מכן, עלה לארץ וקבע את מגוריו בשכונת גוש שמונים בירושלים. כאן שימש כראש כולל ברשת הכוללים "תרביצא", ובין היתר ייסד את ועד שיעורי תורה "חלקנו בתורתך" ועמד בראשו. כמו כן, סייע לאביו הגדול בחלוקת קמחא דפסחא לחסידים במסגרת ארגון "קופת הקודש".

בחסידות הוא מכונה "הבן החביב על אביו הרבי שליט"א", מה שהפך את הפרידה לקשה במיוחד. חסידים סיפרו ל'בחרדי חרדים': "מדובר בפרידה קשה מנשוא. רבי מרדכי זאב הוא רוח חיה בקהילה, איש חי ורב פעלים, הן ברוחניות והן בגשמיות. הוא זה שדאג לפרויקטים לדיור עבור האברכים הצעירים, בין אם זה בצפת ובין אם זה בהר יונה. ליבו נמצא בכל מקום ותמיד מחפש איך להיטיב לזולת. אין ספק שהוא יחסר לנו מאוד."

רבי מרדכי חביב מאוד על כולם, ובמיוחד על אביו הגדול. בנאום הפרידה שנשא הרבי במסיבת מוצאי שבת, התבטא האדמו"ר על תחושת הפרידה מבנו החביב, ואמר: "רבי מרדכי זאב, לא נפרדים. אתה ממשיך בפעולות הברוכות ביתר שאת. אתה נוסע לשמש כשליח נאמן עבורנו - שם בגולה למוסדותינו הקדושים".

וששים בבואם: לצד הפרידה הקשה בארץ, החסידים בגולה מתרגשים לבואו של בן הרבי. בימים הקרובים מתוכננת אסיפת עסקני וראשי המוסדות בארה"ב, שבה יידונו ההכנות לפתיחת בית המדרש ומרכז תורה ותפילה בשכונת בורו פארק, בראשות הגאון הצדיק רבי מרדכי זאב דושינסקיא, שישמש שם כרב ואב"ד הקהילה.

לנו לא נותר רק לאחל את ברכת 'כי מלאכיו יצוה לך ודרך צלחה'.

חסידות דושינסקיא בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}