י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שותפה לפשע

נדחה ערעורה של נאצית בת 99, שלקחה חלק ברצח יהודים

אירמגרד פורכנר הורשעה בסיוע לרצח אלפי יהודים כמזכירה במחנה שטוטהוף. השופטים פסקו כי מודעותה להרג ההמוני במחנה אינה מוטלת בספק, וערעורה נדחה

נדחה ערעורה של נאצית בת 99, שלקחה חלק ברצח יהודים
נאצים: אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בית המשפט בלייפציג דחה היום (שלישי) באופן סופי את בקשתה של אירמגרד פורכנר לערער על העונש שנגזר עליה בבית המשפט המחוזי לפני כשנתיים. היא נמצאה אשמה בסיוע לרצח יהודים במחנה הריכוז שטוטהוף. פורכנר, בת 99 כיום, הייתה מזכירה ורשמת במחנה. למרות גילה, היא נשפטה כקטינה משום שהייתה בת 18 בעת ביצוע הפשע.

היא היתה מזכירתו של פול ורנר הופה, מפקד המחנה, והייתה מודעת וסייעה ברצח שיטתי של מעל 10,000 אסירים בין יוני 1943 לאפריל 1945. יותר מ-65,000 אסירים מתו במחנה הריכוז ליד דנציג כיום גדנסק בצפון מערב פולין.

נשיא המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה, יוזף שוסטר, בירך על פסק הדין, וכינה את פורכנר "שותפה של מכונת הרצח הנציונל-סוציאליסטית". הוא אמר שזה חשוב מאוד לניצולי השואה שאפילו הצדק הגיע מאוחר".

ב-2022 בית המשפט הממלכתי באיצהו בצפון גרמניה גזר עליה שנתיים מאסר על תנאי. בית המשפט האשים אותה ברצח 10,505 אסירים, וניסיון רצח ב-5 מקרים.

היא "סייעה ועזרה לאחראים על המחנה בהרג שיטתי של הכלואים שם בין יוני 1943 לאפריל 1945 בתפקידה כקלדנית במשרדו של מפקד המחנה" נאמר בבית המשפט. העונש ניתן כדי להראות שפושעי הנאצים עדיין חייבים לתת דין וחשבון על מעשיהם, ומפאת גילה היא לא תרצה מאסר בפועל.

"אני מתחרטת שהייתי בשטוטהוף באותה תקופה" אמרה הקשישה הנאצית. למרות קבלת תדרוך יומיומי ממפקד המחנה, פול ורנר הופה, אירמגרד פורכנר הכחישה בעבר כי ידעה על מטרותיו הרצחניות של מחנה שטוטהוף. אך עדותו של בעלה שמת לפני שנים, מגלה כי הוא היה מודע לכך שאנשים מתים בגז במחנה.

גרמניה פולין נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}