י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צנחנים ויחידת הנדסה

צה"ל חושף פרטים מהחילוץ: פתח מנהרה בעומק של כ-10 מטרים

חשיפת חומרים חדשים ממבצע חילוץ החטופים; חילוץ ממנהרה תת-קרקעית על-ידי כוחות הצנחנים ויחידת יהל"ם. כוחות יחידת יהל"ם ושב"כ חקרו את תוואי המנהרה ונטרלו את החסימות, את דלתות ההדף, ואיתרו אמצעי לחימה

צה"ל חושף פרטים מהחילוץ: פתח מנהרה בעומק של כ-10 מטרים
פעילות הכוחות בחילוץ החטופים צילום: דובר צה"ל

אמש (שני) השלימו צוות הקרב של חטיבת הצנחנים ובהם כוחות גדוד 75 ויחידת יהל״ם במבצע משותף עם השב"כ את מבצע חילוץ גופות החטופים, במרחב בחאן יונס.

לוחמי צה"ל, בהם כוחות של יחידת יהל"ם, נכנסו לתוך המנהרה, איתרו את הגופות והשיבו אותן לארץ. בירידה למנהרה הכוחות לא נתקלו בהתנגדות או ירי מצד מחבלים. לאחר זיהוי מסודר, הודעה נמסרה למשפחותיהם של אלכס דנציג, חיים פרי, יגב בוכשטב, אברהם מונדר, יורם מצגר ונדב פופלוול הי"ד.

פעילות כוחות הצנחנים בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

במהלך המבצע, איתרו הכוחות פתח מנהרה בעומק של כ-10 מטרים שמוביל לתוואי תת-קרקעי בו אותרו גופות החטופים. כוחות יחידת יהל"ם וכוחות השב"כ חקרו את תוואי המנהרה ונטרלו את החסימות, את דלתות ההדף, ואיתרו אמצעי לחימה, מטענים ואמצעי שהייה ששימשו את המחבלים.

פעילות הכוחות בחילוץ החטופים צילום: דובר צה"ל

החילוץ בוצע לאחר לחימה ממושכת בשטח בנוי ובבניינים רבי קומות במסגרתם הכוחות ביצעו פעולות פשיטה וסריקה שהובילו לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור. 

הקלטת קשר של מפקד גדוד 75, סגן-אלוף רון ללוחמיו לאחר השבת החטופים לשטח הארץ צילום: דובר צה"ל

מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98 על-ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל"ם וגדוד 75, לצד לוחמי השב"כ והוא התאפשר הודות למודיעין מדויק של שב"כ, ושל יחידות המודיעין ומפקדת החטופים באגף המודיעין.

מפקד פלוגה בסיירת צנחנים, סרן זיו צילום: דובר צה"ל
חטופים חאן יונס מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}