י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מעל 400 מיליון נבדקו

איזה רכב הוא העמיד ביותר? התשובה לא תפתיע

רוב המכוניות שמחזיקות הכי הרבה הן טויוטה. מהנתונים של האתר עולה שהרכב שיש לו את הסיכוי הכי גבוה לשרוד מעל 250 אלף מייל (כלומר קצת יותר מ-400,000 ק"מ) הוא הטנדר של טויוטה שמשווק בארה"ב ששמו הוא "טונדרה" עם 36.6% סיכוי הישרדות

איזה רכב הוא העמיד ביותר? התשובה לא תפתיע
טנדר טויוטה טונדרה - לצד דגמי טויוטה נוספים - הם הרכבים העמידים ביותר על הכביש צילום: טויוטה

איזה רכב הוא העמיד ביותר בעולם? השאלה הזאת כנראה טורדת את מנוחתו של כמעט כל מי שרוכש מכונית חדשה ויש לכך סיבה טובה: כולנו רוצים לדעת האם המכונית שלנו תחזיק מעמד, כמה קילומטרים היא תוכל לנסוע לפני שחס ושלום יהרס לנו המנוע וכמה זמן גם הדברים הקטנים שבה כמו למשל מערכות החשמל יחזיקו מעמד. למערכות הקטנות האלה יש דווקא חשיבות גבוהה בכמה זמן מכונית מחזיקה על הכביש: אם יש לכם אוטו ישן והוא כל הזמן עושה לכם בעיות בדברים קטנים ומרתיחים, אתם מן הסתם תחליפו אותו או שפשוט תחליטו שאין לכם מה לתקן אותו ולכן גם לתקלות הקטנות יש משקל גדול.

אבל איזה רכב מחזיק הכי הרבה זמן על הכביש? השאלה הזאת עמדה לנגד עיניהם של אנשי אתר האינטרנט האמריקאי I see cars שבדקו את הנתונים של מעל 400 מיליון רכבים אשר נוסעים בכבישי ארצות הברית. הנסיעה בארצות הברית עשויה להיות שונה מהנסיעה בישראל: המרחקים גדולים מאוד, התנאים עשויים לכלול שלג וקרח וגם חמסין ובאופן כללי כבישי ארצות הברית הם אינדיקטור מעולה למצבו של רכב. מה שאנשי האתר בדקו היה את מספר המכוניות מדגם מסוים בשנת 2013- ואז את המספר השנה. כלומר כמה מכוניות החזיקו. הנתונים שאנשי האתר מצטטים הם מרשימים: הם בדקו לפי חישוב גס כמה קילומטרים רכבים מדגמים מסוימים יכולים לעשות, מה שגם משליך על כמה שנים הרכב ישרוד. 

קודם כל נעשה לכם סדר כדי שלא תהיו במתח: רוב המכוניות שמחזיקות הכי הרבה הן טויוטה. מהנתונים של האתר עולה שהרכב שיש לו את הסיכוי הכי גבוה לשרוד מעל 250 אלף מייל (כלומר קצת יותר מ-400,000 ק"מ) הוא הטנדר של טויוטה שמשווק בארה"ב ששמו הוא "טונדרה" עם 36.6% סיכוי הישרדות. במקום השני רכב השטח הגדול של טויוטה שממנו ניתן למצוא פה ושם גם רכבים בישראל ביבוא אישי: טויוטה סקויה, עם 36.4%.

המקום הזה אינו מפתיע: הסקויה חולק עם הטונדרה מכלולים. במקום השלישי עוד טויוטה: רכב השטח פוראנר, עם 26.8% הישרדות אחרי 250,000 מייל. במקום הרביעי עוד טויוטה: הפעם הטנדר של היצרנית היפנית ששמו "טאקומה". סיכוי ההישרדות של הטאקומה הוא 26.7% לחיות מעל 250,000 מייל. את המקום החמישי לוקחת, תחזיקו חזק, עוד טויוטה, הפעם דגם שיש לנו גם בישראל: היילנדר ההיברידי, עם 25.9% סיכוי הישרדות.

רק במקום השישי אנו מוצאים רכב שאינו טויוטה: הונדה רידג'ליין, רכב אשר משווק רק בארה"ב עם 25.8% סיכוי הישרדות. את המקום השביעי לוקח רכב השטח הגדול של שברולט – הסאברבן, עם 22% סיכוי הישרדות. ואז שוב טויוטה: האוואלון במקום השמיני עם 22% סיכוי לשרוד אחרי 250,000 מייל. 

טויוטה הונדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}