ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

במות הרמה קטנות לכל התעשיות!

בעוד שבעולם הבניה לגובה יש צורך לעיתים במנופי ענק שנראים למרחקים מעל גגות העיר ונהיו חלק מהנוף האורבני בכל העולם המפותח, הרי שדווקא במות הרמה קטנות עושות הרבה מאוד עבודה, פשוט בשקט, בנסתר, ולא באור הזרקורים

במות הרמה קטנות לכל התעשיות!
גיזום עם במת הרמה צילום: pixabay

זה נכון, במת הרמה קטנה לא תרים את הציוד והמשקלים הנדרשים לפרויקט בניה של גורד שחקים, אבל היא עדיין תהווה פתרון אופטימלי לשאר הסיטואציות בהן אנו רוצים להרים משאות במשקל בינוני או אפילו אנשים – וכאן מדובר במרבית הפעמים, כי מי מאיתנו בונה גורד שחקים?

למה משתמשים בבמות ההרמה?

יש המון שימושים בבמות הרמה, כאשר בכל המקרים מדובר באותו הצורך – להרים או למקם משהו כבד בגובה אחר, ובצורה בטוחה לכל המעורבים בדבר. הבמות הקטנות נמצאות בשימוש מאסיבי בכל רחבי העולם במגוון רחב של סיטואציות:

  • גיזום – אם יש לכם בית פרטי עם גינה עם עצים גבוהים אתם מודעים לצורך בגיזום מקצועי. נכון, הרבה גוזמים וגננים עדיין משתמשים רק בסולם, ובעצם מסכנים את עצמם בצורה מוגזמת. שלא כמוהם, בוודאי נתקלתם באנשי המקצוע שעובדים עם הרשויות, וגוזמים, לדוגמא, את עצי הרחוב שמתקרבים לעבר כבלי החשמל המתוחים לאורך הרחוב, עצים שעלולים לייצר סכנה אמיתית במידה ויפלו על קו החשמל. מקצוענים אלו עובדים באופן קבוע עם במות הרמה וקסדה תקנית, ובעצם שומרים על עצמם, ועליכם, מפני תאונות.
  • ענף הבניה – נכון, כבר דיברנו על האח הגדול של הבמה הקטנה, המנוף הגדול, השולט ביד רמה בחלק המרשים והנראה לעין (ואף ממרחקים) בעולם הבניה. אבל האמת היא שגם בענף זה יש הרבה שימוש בבמות הרמה. בעזרת הבמות האלו פועלים יכולים לגשת ולעבוד, לשפץ להתקין ולתקן חלקים גבוהים יחסית בבניין, לא גבוהים דיו שיצריכו סנפלינג או מנוף גדול, אך גבוהים דיו כדי להצריך שימוש בבמה. הבמות מאפשרות להם לעבוד בצורה בטוחה בגובה, ואפילו לקחת עימם את כל הציוד הנדרש מבלי לסכן את עצמם, שכן הכול מונח ומאובטח על הבמה.
  • עולם התיאטרון – אם כבר מדברים על במות, אז נחמד יהיה לראות כיצד הבמות הללו משמשות גם בעולם זה. בעוד שנראה לנו מובן מאליו כי בעולמות המקצועיים הדורשים עבודה בגובה כמו בגיזום ובבניין ישתמשו באופן תדיר בבמות אלו, הרי שניתן למצוא במות הרמה קטנות גם על במות התאטראות בארץ ובעולם. הן משמשות לעיצוב תפאורה, תליית התאורה, בניית קונסטרוקציות גבוהות, ושאר אלמנטים בעיצוב במת המופע, כדי לאפשר פתרונות דקורטיביים ופונקציונאליים כאחד.

כשאתם מחפשים פתרונות עבודה בגובה, בעסק או בפרויקט פרטי, חשוב לעבוד רק עם אנשי מקצוע עם תעודות, אישורי עבודה, ביטוח מלא ועם ציוד תקני מחייב. לדוגמא פרוייקט גיזום ועיצוב גינות עושים עם חברה כמו אופק גיזום והשכרת במות הרמה.

אופק גיזום והשכרת במות הרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}