י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בהצהרה רשמית

חמאס: "הצהרות ביידן ובלינקן - האשמות מטעות"

ארגון הטרור חמאס הודיע כי דבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על התקדמות בשיחות לקראת עסקת חטופים "מטעים, ולא מייצגים" את עמדתם לגבי הסכם הפסקת אש בעזה

חמאס: "הצהרות ביידן ובלינקן  - האשמות מטעות"
יחיא סינוואר צילום: Atia Mohammed/Flash90

ברקע דבריהם של מזכיר המדינה בלינקן והנשיא ביידן על התקדמות במסגרת המגעים לעסקת חטופים בהפסקת אש - בחמאס מפרסמים הודעה לפיה מדובר בהטעיה. 

חמאס מסר בהצהרה רשמית: "הצהרותיהם של ביידן ובלינקן - האשמות מטעות שלא משקפות את העמדה האמיתית של הארגון שרוצה להגיע לסיום הלחימה. מדגישים את מחויבותנו למה שהסכמנו עם המתווכות ב-2 ביולי - וקוראים להן לקחת אחריות ולאלץ את ישראל לקבל זאת". 

בנאומו הלילה הנשיא ביידן התייחס למלחמה בעזה ואמר: "לפני כמה ימים, הצגתי הצעה חדשה שקירבה אותנו להפסקת אש יותר מכל נקודה מאז 7 באוקטובר. אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי למנוע מלחמה רחבה יותר, להחזיר את החטופים ולהכניס סיוע לעזה עכשיו. וסוף סוף לסיים את המלחמה הזו".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נשא אתמול הצהרה מישראל בתום פגישותיו עם שר הביטחון גלנט, ראש הממשלה נתניהו והנשיא הרצוג. בלינקן אמר כי "נתניהו אישר שישראל מקבלת את העסקה - כעת על חמאס לעשות זאת". 

בלינקן אמר: "הנשיא ביידן ביקש ממני לחזור בביקור זה על שתי מטרות עיקריות: הראשונה, לאשש מחדש את המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל. זו מחויבות שאנו מיישמים בפועל כמעט מדי יום מאז פרוץ המלחמה, לרבות כאשר ישראל נתקפה ישירות בידי איראן באפריל. בשבועות האחרונים, בהתחשב במתיחות הגוברת, שלחנו עוד נכסים לאזור".

חמאס מלחמת חרבות ברזל ג'ו ביידן אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}