י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
15 איש חולצו

מיליארדר בריטי נעדר לאחר שיאכטה בה נסע טבעה בסיציליה

יזם הטכנולוגיה מייק לינץ' המכונה 'ביל גייטס הבריטי', בתו וארבעת אמריקאים - נעדרים, לאחר שיאכטת הפאר שלו באורך 55 מטרים טבעה בסערה קשה. איש צוות אחד נהרג בעוד 15 אנשים חולצו בחיים

מיליארדר בריטי נעדר לאחר שיאכטה בה נסע טבעה בסיציליה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אדם אחד טבע למוות ושישה אזרחים אמריקאים ובריטים נעדרים, לאחר שיאכטה בה נסעו נקלעה לסערה וטבעה מול החוף הצפוני של סיציליה, כך מסרו הרשויות באיטליה. 15 בני אדם חולצו בחיים על ידי כוחות ההצלה.

בין הנעדרים הוא המיליארדר מייק לינץ', המייסד הבריטי של חברת ההון סיכון הטכנולוגית 'אינווק קפיטול' ומייסד שותף של חברות הטכנולוגיה 'אוטונומי קורפ' ו'דרקטרק'. כוחות ההצלה חיפשו אחר לינץ', בן ה-59, בתו וארבעה אמריקאים, כך מסרו הרשויות. אשתו של לינץ' הייתה בין 15 הנוסעים שניצלו.

יאכטת הפאר 'בייסיאן' שאורכה 55 מטרים, היתה במרחק כקילומטר וחצי מכפר הדייגים פורטיסלו, כשנקלעה לסערה קשה בסביבות השעה 5 לפנות בוקר וטבעה במצולות. ספינה הולנדית שעגנה בקרבת מקום, הגיבה מיד כדי לסייע במאמצי ההצלה, עוד לפני הגעת משמר החופים האיטלקי. המחלצים מצאו את גופתו של השף ביאכטה, ההרוג היחיד שאושר באסון ואשר זהותו טרם הובררה.

"עדיין אין לנו רשימת נוסעים רשמית, אז כל המידע הזמין כרגע מגיע באופן מבולבל", אמר לוצ'יאנו פישדה, דובר הנמל בפלרמו. צוללנים איטלקים מצאו את שרידי היאכטה בלב ים ובעומק של כ-50 מטר. "הרוח הייתה מאוד חזקה", אמר גורם במשמר החופים בפלרמו על התנאים בים בזמן שקיעת הספינה. "התחזית הייתה שמזג האוויר היה סוער אבל לא בעוצמה הזאת". בימים האחרונים היו באיטליה סופות וגשמים עזים, אחרי שבועות של שרב.

לינץ', בנם של הורים ממעמד הביניים, עשה את הונו בטכנולוגיה. החברה שלו 'אוטונומיה' שנוסדה ב-1991, גדלה והפכה לאחת מ-100 החברות הבורסאיות הגדולות בבריטניה. הוא מכר את החברה להייטש-פי ב-2011 תמורת יותר מ-11 מיליארד דולר, אך הואשם לאחר מכן בהערכת יתר של החברה והוסגר לארצות הברית בגין הונאה. לאחר מאבק משפטי ממושך, הוא נמצא השנה זכאי.

סוכנות הידיעות האיטלקית 'אנסא' דיווחה כי ייתכן שהסופה שברה את תורן המפרשית, מה שגרם ליאכטה לאבד את שיווי משקלה. פייטרו אסיוטו, דייג מקומי, אמר לאנסא שהוא היה בבית כשהסופה פגעה. "סגרתי מיד את כל החלונות, ואז הבחנתי בכלי השיט", אמר. "היה לו רק תורן אחד די גדול שצף ואז נעלם פתאום", הוסיף. "ראיתי אותה שוקעת לנגד עיני".

בריטניה יאכטה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}