י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

יעלה נלכדה במלכודת ברזל, חולצה ושוחררה לטבע • צפו

יעלה צעירה חולצה ממתקן ברזל מסיבי שסיכן את חייה לאחר שתושבים מקומיים הבחינו במצוקתה והזעיקו עזרה. פקחים ווטרינר פעלו במהירות כדי לשחרר אותה מהמלכודת | היעלה הושבה לטבע בשלום

יעלה נלכדה במלכודת ברזל, חולצה ושוחררה לטבע • צפו
היעלה לכודה במתקן הברזל צילום: איתמר גורדון, רט"ג

במדרשת בן גוריון אותרה יעלה כשהיא לכודה במתקן ברזל מסיבי שסיכן את חייה. החילוץ המוצלח התאפשר הודות לערנותם של אזרחים מקומיים.

היעלה לכודה במתקן הברזל צילום: איתמר גורדון, רט"ג

איתמר גורדון, פקח באתר אחוזת קבר בן גוריון, מספר כי אתמול בשעות הבוקר ראה דיווח בקבוצה "יעלים במדרשה" על יעלה שהסתבכה בפח ברזל באזור אחוזת הקבר. לאחר חיפוש קצר היא נמצאה.

"יצרתי קשר עם תומר וטרינר הרשות שיצא מיד לדרך. עד שהגיע שמרנו קשר עין והשגחנו ממרחק", סיפר גורדון. "היעלה עברה הרדמה על מנת להסיר ממנה בעדינות את הפח שהסתבך בין הקרניים והרגליים שלה. לאחר שהסרנו אותו הבנו שמדובר במתקן קומות לעציצים.

רועי ועירית מנורהמתקן הוסר מהיעלהצילום: רועי ועירית מנור

לקחנו לה דם לבדיקות ומיד הוזרק לה החומר שנוגד את פעולת ההרדמה. היעלה התאוששה די מהר והושבה לטבע."

ים קוראין, תושבת המדרשה, היתה הראשונה לזהות את היעלה במצוקה במהלך פעילות בוקר עם בני נוער. "אי אפשר היה להתעלם מהיעלה הצעירה שהייתה במצוקה, ניכר כי סורגי הפח הכבידו והכאיבו לה," אמרה קוראין. "כל אזרח שרואה חיה במצוקה, חייב לזכור שבשיחת טלפון קצרה אפשר להציל בעלי חיים.שמחתי מאוד לשמוע שהסיפור נגמר בשלום.״

את החילוץ ליוותה משפחת מנור מקיבוץ גלאון שכבר מנוסה בסיוע בחיות במצוקה וסייעו להצלת חיות במצוקה באיזורם בעבר יחד עם הפקח האיזורי.

ד"ר תומר ניסימיאן מציין כי הקרבה של היעלים לאוכלוסיה במדרשת שדה בוקר ובאזורים אחרים בארץ יוצרת מצבים כאלה. "אנחנו ערוכים לסייע ובמקביל מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולפנות אלינו כפי שקרה במקרה הזה מחד ומצד שני להמנע מהאכלת חיות בר בכל מצב כדי לשמר ריחוק מהן ככל שניתן.", סיכם ניסימיאן.

רועי ועירית מנורמטפלים ביעלה במצוקהצילום: רועי ועירית מנור

רשות הטבע והגנים חילוץ מדרשת בן גוריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}