ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
עזה זה כאן

במערכת הביטחון מודים: מחבלים ביו"ש מחזיקים במטעני חבלה תקניים

ברקע פיגוע התופת בתל אביב, במערכת הביטחון יודעים לספר כי מחבלים ביהודה ושומרון הצליחו להבריח מטעני חבלה תקניים. בצה"ל מעריכים שהנשק שנתפס בהברחות שסוכלו הוא רק טיפה בים

במערכת הביטחון מודים: מחבלים ביו"ש מחזיקים במטעני חבלה תקניים
זירת הפיצוץ בתל אביב צילום: יהושע יוסף, פלאש 90

במערכת הביטחון יודעים בוודאות, כי מטעני חבלה תקניים הגיעו לידי מחבלים בארגוני הטרור ביהודה ושומרון. כך דווח ב'כאן חדשות'. לפי הדיווח, המטענים הוברחו לאזור דרך הגבול הפרוץ עם ירדן. 

יובהר, כי במערכת הביטחון לא זיהו סימנים להימצאותם של כלי נשק שוברי שיוויון נוספים ביו"ש. למרות זאת, לא ניתן לשלול אפשרות כזאת. כלי נשק שכאלה יכולים להיות למשל טילי נ"ט או אמצעי לחימה אחרים. 

עוד לפי הדיווח, בשנים האחרונות סוכלו הברחות של מטענים, אולם ישנן הברחות רבות שכוחות הביטחון לא הצליחו לסכל. בצה"ל מעריכים שהנשק שנתפס בהברחות שסוכלו הוא "טיפה בים" בהשוואה לנשק שהגיע לידי המחבלים ביו"ש. זאת, חרף העובדה שישנה עלייה בכמות סיכולי הברחות הנשק של צה"ל בגבול ירדן ולמרות שגזרה זו תוגברה בגדוד צבאי נוסף. 

שלשום, פוצץ את עצמו מחבל ברחוב לח"י בדרום תל אביב ובנס גרם רק לפציעתו של אדם אחד באורח בינוני. הזרוע הצבאית של חמאס והג'יהאד האיסלאמי קיבלו אחריות על הפיגוע. המחבל שנהרג מפיצוץ המטען שנשא עליו הוא תושב השטחים. 

טרור מטען חבלה יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}