י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הסוף המר

אחרי חילוץ הגופות המשפחות מדברות: "הוא היה יכול לחזור בחיים"

לאחר שגופתו שוחררה משבי חמאס בפעילות צה"ל, משפחתו של אלכס דנציג הי"ד כועסים: "הם כלואים מתחת לאדמה ואנחנו כלואים מעליה - נמאס לנו"

אחרי חילוץ הגופות המשפחות מדברות: "הוא היה יכול לחזור בחיים"
חשיפת מנהרה ברצועה צילום: דובר צה"ל

בעקבות מבצע שחרור גופות החטופים מחאן יונס, נכדתו של אלכס דנציג שגופתו שוחררה גם כן, התראיינה הבוקר לקרן נויבך בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב ואמרה בכאב: "הם כלואים מתחת לאדמה ואנחנו כלואים מעליה, נמאס לנו. אני שבורת לב, הנשמה שלו אולי תוכל לעלות בנחת, אבל התחושה מעורבת - הוא היה יכול לחזור בחיים".

עוד אמרה: "יהיה לי קבר לבכות עליו אבל חוץ מזה אין לי כלום. הקלטתי לו שיר, אני לא יודעת אם הוא שמע את השיר ואם זה נתן לו תקווה. זה פשוט כואב מידי שהם מתים וחוזרים בארונות אנחנו רוצים שהם יחזרו אלינו בחיים. אנחנו תכף אחד עשר חודשים בטירוף הזה ואני לא רואה לזה סוף".

נכדתו של דנציג ביקרה בחריפות את הממשלה: "היא לא רואה אותנו בעיינים, עושה ההפך מלדאוג לעם שלה. פשוט ויתרה עליו ועל עוד המון המון חטופים שהיו בחיים ומתו. התקומה שלנו כשנציל את מי שעוד אפשר להציל ונחזיר את מי שמת לקבורה".

מתי, בנו של אלכס דנציג התראיין גם הוא לכאן רשת ב ואמר: "אנחנו יודעים שהוא היה בחיים במצב יחסית טוב. הוא היה עם קבוצה גדולה של חטופים מניר עוז, עדינה משה ונילי מרגלית ששוחררו מהשבי סיפרו לנו שהוא היה במצב סביר".

"אנחנו נעשה הלוויה וערב פרידה לזכרו, חשוב לי שהמורשת שהוא ניסה להנחיל במובן של לימודי שואה ובמובן של מדריכים שהוא השפיע עליהם תישמר. אני מיואש מהמדינה הזו ומצפה שיהיה תחקיר להבין מה קרה בדיוק. מאוד מקווה שיצליחו להוציא את אלה שבחיים".

אייל מור, אחיינו של אברהם מונדר הי"ד, אמר בריאיון לכאן רשת ב לאחר שגופת אביו חולצה ממנהרה במבצע של צה"ל בחאן יונס: "לפי הערכות ראשונות המוות קרה כבר בחודש מרץ".

אחיינו של מונדר, שחר מור, אמר ל-Ynet כי "הבוקר קיבלנו את ההודעה דרך הקצין המלווה. בשורה מאוד קשה. ידענו שהוא בחיים עד בערך ינואר כנראה. לחשוב שהוא שרד את כל הזמן הזה וחי כמעט שלושה חודשים אחרי החטיפה - זה בלתי נתפס. ההבנה אם עסקת החטופים לא הייתה מתפוצצת ביום האחרון הוא היה איתנו היום, זה מרתיח את הדם".

מורן בצר תייר, דודתו של יגב בוכשטב שגופתו חולצה, אמרה ל-Ynet כי "היום לפנות בוקר צה"ל עדכן את המשפחה הגרעינית ואת אשתו. מיד אחר כך אנחנו קיבלנו את ההודעה, המשפחה הקרובה. מאז אנחנו מנסים לסדר לעצמנו את הרגשות. בנקודת הזמן הזאת מבחינתנו יש אולי מקום פיזי שנוכל להתחיל את האבל. אני לא יודעת אם זו הקלה או לא אבל לפחות את זה. נחמה תהיה, אבל כשכולם יחזרו".

צה"ל ושב"כ חילצו הלילה את גופותיהם של החטופים אברהם מונדר, נדב פופלוול, יגב בוכשטב, יורם מצגר, חיים פרי ואלכס דנציג הי"ד מהשבי בעזה. השישה נחטפו בעודם בחיים ונרצחו בשבי חמאס. בעזה נמצאים כעת 109 חטופים, בהם 36 שאינם בחיים.

מלחמת חרבות ברזל אלכס דנציג חמאס אברהם מונדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}