ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לא איבדו תקווה

אחיינו של אברהם מונדר הי"ד שגופתו חולצה מעזה: "האמנו שהוא חי"

"התעוררנו בבוקר להודעות שהגופה הוחזרה", שיתף אחיינו של החטוף שנרצח. "הייתה תקווה קלושה שהתמוססה לה במכה אחת. לפחות יש גופה, רגשות מעורבים". הוא האשים: "הממשלה בזבזה את כל הזמן וההזדמנויות"

אחיינו של אברהם מונדר הי"ד שגופתו חולצה מעזה: "האמנו שהוא חי"
אברהם מונדר הי"ד צילום: באדיבות המצלם

שחר מור, אחיינו של אברהם מונדר ז"ל בן ה-79, אחד החטופים שגופתו חולצה מרצועת עזה, שיתף הבוקר (שלישי) בתחושות הקשות: "האמנו עד היום בבוקר שאברהם חי. התעוררנו בבוקר להודעות שהגופה הוחזרה. הייתה תקווה קלושה שהתמוססה לה במכה אחת. לפחות יש גופה, רגשות מעורבים", אמר מור בראיון לרדיו 103. 

לדבריו: "הוא כנראה מת מינואר פברואר או מרץ, מה שאומר שהוא החזיק מעמד הרבה מאוד זמן, אנחנו לא יודעים מה הנסיבות". 

הוא האשים את הממשלה באסון: "עוד מקרה נוראי, הדם על הידיים של ממשלת הדמים, יכלו לחלץ אותו לפני ולא לפוצץ את עסקת החטופים ביום האחרון שלה כדי לא לשחק אותה אבו עלי. מלאו לו 79 בדצמבר. דוד שלי היה צנחן בגבעת התחמושת, הוא היה גיבור מלחמה, כך המדינה שלו גמלה לו לעת זקנה, הפקירה אותו למות".

עוד אמר מור בראיון: "העדפנו לשמור על התקווה. מי שחטף את אברהם זה חמאס, ב־8 לאוקטובר מי שהפקיר - ממשלת ישראל. וכך גם ב־9 וב־10 לאוקטובר. חמאס זה ארגון רצחני שרוצה רק להרוג, אך הממשלה שלי אמורה להגן על הדוד שלי. היא בזבזה את כל הזמן וההזדמנויות".

במבצע משותף של צה״ל ושב״כ, חולצו הלילה (בין שני לשלישי) מחאן יונס, גופותיהם של החטופים יגב בוכשטב, אלכסנדר דנציג, אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול, וחיים פרי הי"ד.

אברהם מונדר בן 79, גר בניר עוז למעלה מ-50 שנה, לחם ונפצע במלחמת ששת הימים. היה המחסנאי המיתולוגי של מפעל נירלט בקיבוץ, ונחשב כחבר קיבוץ אהוב, חרוץ, נאמן וזמר מוכשר במקהלת אשכול. אברהם נחטף יחד עם אשתו רותי, בתם קרן והנכד שלו אוהד – שלושתם שוחררו בעסקת הפעימות לאחר 50 ימים בשבי. בנו רועי, נרצח ב-07.10.

אברהם מונדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}