י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מצב רגיש

משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול הגעה ליעד הפופולרי

משרד החוץ פירסם אזהרה לישראלים ששוקלים להגיע או נמצאים בסרי לנקה, אחד מהיעדים האהובים על ישראלים. "אנו עדים לעליה בקריאות ברשתות החברתיות ואף בהטרדות מכוונות כנגד ישראלים" נכתב בהודעה. אזהרה נוספת יצאה גם למיאנמר

משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול הגעה ליעד הפופולרי
מחאות בסרי לנקה: אילוסטרציה צילום: מתוך הסרטון

משרד החוץ פרסם המלצת מסע לסרילנקה: "בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" אנו עדים לעליה בקריאות ברשתות החברתיות ואף בהטרדות מכוונות כנגד ישראלים באזור ארוגם ביי שלחופה המזרחי של סרילנקה  Arugam Bay Beach" נכתב באתר משרד החוץ.

"לאור האמור, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול הגעתם לארוגם ביי בעת הזו, ולאלה השוהים במקום להצניע סממנים ישראליים ויהודיים ולהתרחק מהתקהלויות" נכתב.

משרד החוץ גם פרסם המלצת מסע למיאנמר: "בעקבות התדרדרות נוספת של המצב הפנימי והביטחוני במיאנמר, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים להימנע מנסיעות לא הכרחיות למדינה. מאז ההפיכה הצבאית בפברואר 2021 החריפו העימותים בין הצבא לבין ארגונים חמושים. המצב אינו מוגבל למחוזות ספציפיים אלא מאפיין כעת את כל המדינה".

עוד נכתב: "יש לקחת בחשבון, כי רמת שרותי הבריאות במדינה התדרדרה מאד בעקבות המצב, רמת הפשיעה גברה והסיוע הבינלאומי מוגבל. מעבר לכך, אספקת האנרגיה מוגבלת מאד ומערכת הבנקים גם היא מוגבלת ונמצאת תחת אמברגו. לאור האמור, ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע לחלוטין מנסיעה לכל חלקי מיאנמר כולל לינגון. לאותם אזרחים ישראלים השוהים במיאנמר, מומלץ לשקול בשנית את השהייה במדינה".

במשרד החוץ מבהירים שמדובר בהמלצת מסע המתייחסת לאיום הנובע ממצב פנימי ולא מאיום טרור כנגד ישראלים. במקרה של איום טרור תפורסם אזהרת מסע על ידי המטה לביטחון לאומי.

מיאנמר סרי לנקה משרד החוץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}