י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מודיעין מדויק

כך חולצו גופות 6 החטופים במבצע הלילי בעזה

כוחות צה"ל פעלו באזור חאן יונס במשך יותר משבוע בעקבות מידע על הימצאות גופות חטופים באזור. מודיעין מדויק הוביל אותם למנהרה שבה נמצאו הגופות. בירידה למנהרה הכוחות לא נתקלו בהתנגדות או ירי מצד מחבלים

כך חולצו גופות 6 החטופים במבצע הלילי בעזה
הכוחות ברצועה בסמוך לפיר מנהרה חשוד צילום: דובר צה"ל

גופותיהם של ששת החטופים שהוצאו הלילה ממנהרה בחאן יונס חולצו במבצע של אוגדה 98 והשב"כ. הכוחות הגיעו אליהם בעקבות מודיעין מדויק על מיקום המנהרה, שייתכן שיש בה גופות.

לוחמי צה"ל, בהם כוחות של יחידת יהל"ם, נכנסו לתוך המנהרה, איתרו את הגופות והשיבו אותן לארץ. בירידה למנהרה הכוחות לא נתקלו בהתנגדות או ירי מצד מחבלים, כך דיווח ניר דבורי בחדשות 12. לאחר זיהוי מסודר, הודעה נמסרה למשפחותיהם של אלכס דנציג, חיים פרי, יגב בוכשטב, אברהם מונדר, יורם מצגר ונדב פופלוול הי"ד.

באדיבות המשפחהששת הנרצחים שגופותיהם הושבוצילום: באדיבות המשפחה

כל השישה נחטפו לרצועה בחיים. לפי שעה לא ידוע מי נרצח בידי חמאס ואם מישהו מהם נפגע אולי מפעילות צה"ל. אחרי ניתוח במכון הפתולוגי ייתכן שיהיה מידע נוסף.

מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98, על ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל״ם וגדוד 75 יחד עם לוחמי השב״כ. המבצע התאפשר הודות למודיעין מדוייק של שב״כ, ושל יחידות המודיעין ומפקדת החטופים באגף המודיעין.

מנהרות החמאס מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}