י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לסייע בטיפול רפואי

נציג היהודים בפרלמנט האיראני רוצה לבקר במקום הקדוש ביותר לשיעים

לציון יום הריגת האיש החשוב לאיסלם השיעי, נציג היהודים בפרלמנט האיראני, דר' הומיון שמח, הודיע כי הוא רוצה לעלות לקברו להתפלל, וגם כדי לסייע לעולים הרבים בטיפול רפואי. שמח הוא רוקח במקצועו. "אני יהודי, אבל אימאם חוסיין היה איש חופש"

נציג היהודים בפרלמנט האיראני רוצה לבקר במקום הקדוש ביותר לשיעים
דר' הומיון שמח צילום: הקהילה היהודית בטהראן

דר' הומיון שמח, מי שמכהן כנציג היהודים בפרלמנט האיראני, אמר לתקשורת האיראנית כי הוא רוצה לבקר בעיר כרבלא בעיראק. העיר נחשבת לאחת הערים הקדושות החשובות לשיעים, בתחומה נמצאים קבריהם של האימאם חוסיין בן עלי, בנו של עלי בן אבי טאלב ונכדו של הנביא מוחמד, שנהרג בקרב כרבלא המופרסם באיסלם השיעי, ושל בני לווייתו שנהרגו עמו בקרב.

הומיון שמח מתראיין לתקשורת האיראנית (בפרסית) על רצונו לבקר בעיראק צילום: באדיבות המצלם

דר' שמח, רוקח במקצועו ובבעלותו בית מרקחת, אמר שהוא יסע עם ארגון הילאל אהמר (כמו מגן דוד אדום) לתת שירות לעולים המוסלמים לרגל, וגם שהוא עצמו ישתטח על הקבר. הוא ציין את הסיבה. "אני יהודי, אבל כל בני אנוש מכבדים את אימאם חוסיין בגלל שהיה איש חופש".

דר' שמח ציין שהוא רוצה לעלות לקברו ביום ראשון הבא, אז מצוין יום הארבעים לנפילתו בקרב. על פי האיסלם, יום הזיכרון הראשון למת, חל כעבור ארבעים יום ממועד המוות. ביום הזה עולים השיעים לרגל לעיר כרבלא שבעיראק, השלישית בקדושתה לאיסלאם השיעי. כאשר מאמינים שיעים רבים ממלאים את רחובות כרבלא.

הומיון שמח איראן עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}