י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נסגר מעגל

שנתיים אחרי: נתפסו גנבים שגנבו מאות אלפי שקלים מרכב בירושלים

חקירת המשטרה העלתה כי מדובר בדפוס עברייני שחוזר על עצמו, בזכותו נתפסו החשודים. אמש, הגישה התביעה המשטרתית את כתב האישום נגדם בבית המשפט

שנתיים אחרי: נתפסו גנבים שגנבו מאות אלפי שקלים מרכב בירושלים
אילוסטרציה צילום: pixabay

שנתיים לאחר שפרצו לרכב בירושלים וגנבו מתוכו סכום כסף רב בסך מאות אלפי ש"ח, הצליחו חוקרי המשטרה לסגור מעגל ולעצור את המעורבים במעשה. 

חקירת המשטרה החלה במהלך חודש יולי 2022 בעקבות התפרצות לרכב בשכונת תלפיות בעיר וגניבה מתוכו של סכום כסף, כ-700 אלף ש"ח. מחקירת המקרה אז, עלה כי הקורבן במהלך אותו היום הגיע אל עסק להמרת כספים ("צ'יינג") בשכונת הר-נוף ויצא מהמקום לאחר מכן כשסכום כסף רב באמתחתו. בהמשך, המשיך בנסיעה ברכבו ברחבי העיר, והגיע אל שכונת תלפיות שם החנה את רכבו לפרק זמן קצר. 

במהלך עמידת הרכב ללא בעליו, עצר הרכב החשוד ובו שני הנאשמים סמוך לרכבו של הקורבן. אחד הנאשמים ירד וניגש לרכב החונה, ניפץ את חלון הרכב, התעסק והוציא שקית שהכילה את הכסף הרב, שב לרכבם והשניים נמלטו.

בעקבות התפרצות זאת, נפתחה חקירה במחוז ירושלים במהלכה התחקו חוקרי המשטרה אחר רכב שנצפה במסלול נסיעתו של הקורבן, עוקב אחר תנועותיו זמן ממושך. לאחרונה חלה התפתחות משמעותית, עת נודע כי במחוז ת"א נחקר מקרה בעל מאפיינים זהים ובמסגרתו הצליחו חוקרי ימ"ר ת"א להשיג ראיות הקושרות את מי מהמעורבים שנחקרו ביחידתם למקרה שהתרחש בעיר ירושלים. 

במסגרת חקירה סמויה בחודש יולי האחרון, הגיעו שני הנאשמים אל שכונת מאה שערים בירושלים במטרה, על פי החשד, לבצע גניבה מרכבו של קורבן נוסף שיצא מעסק להמרת כספים. 

בשלב זה נכנסה היחידה ללחימה בפשיעה מרחב ציון בירושלים בשנית לחקירת אותו מקרה שהתרחש לפני כשנתיים, ושני הנאשמים, תושב יבנה (43) ותושב ת"א (32), נעצרו על ידי בלשי יל"פ ציון לחקירה במהלכה גובשה נגדם תשתית ראייתית מספקת לכדי כתב אישום שהוגש אתמול (שני) על ידי יחידת התביעות במחוז ירושלים, בגין עבירות של קשירת קשר לעשות פשע, פריצה לרכב במטרה לגנוב וגניבה העולה על 500,000 ש"ח, בצוותא חדא. 

בנוסף, כנגד אחד הנאשמים הגישה התביעה לצד כתב האישום גם בקשה להורות על המשך מעצרו עד לתום ההליכים.

מפקד היחידה ללחימה בפשיעה במרחב ציון, רפ"ק משה לויטן, הדגיש: "חשוב שיידע כל עבריין הפוגע בביטחון הציבור וברכושו, כי משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט, תמצה עד תום את הכלים שברשותה על מנת להגיע אל אותם חשודים, לאסוף ראיות ואף להגיש נגדם כתב אישום בבוא העת, כפי שנעשה במקרה זה, גם אם מדובר בחלוף זמן. לצד זאת, על כל אזרח לזכור- ש"פרצה קוראת לגנב", לצערנו, ויש להימנע מהשארת רכוש יקר ערך מכל סוג ללא השגחה, כמו ברכב או בבית שאינו נעול, ככל הניתן".

מפקד היחידה ללחימה בפשיעה מרחב ציון, רב-פקד משה לויטן צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}