ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
נזק של מאות מיליונים

אחרי התקיפה באל-חודיידה: יעדיה הבאים של ישראל בתימן

חיל האוויר יתקוף את נמל התעופה של הבירה צנעא ושני נמלים ימיים, במידה שהחות'ים ימשיכו לאיים על ישראל. יעדים אלו מסייעים להתעצמות הצבאית של החות'ים. פגיעה בהם תפגע בשלטונם ובמימונם של החות'ים. התיקון של הפגיעה באתרים האלה עשוי לקחת חודשים

אחרי התקיפה באל-חודיידה: יעדיה הבאים של ישראל בתימן
מטוס קרב בדרך לתקיפה בתימן צילום: דובר צה"ל

בלוג המודיעין "אינטלי טיימס" פרסם הבוקר (שלישי) תמונות לווין עדכניות של שלושה יעדים מרכזיים אותם ישראל סימנה כיעדי מפתח לתקיפה נגד החות'ים, לאחר תקיפת הנמל האסטרטגי אל-חודיידה במערב תימן בחודש יולי האחרון.

לפי הדיווח, שלושת היעדים אותם סימנה ישראל הינם: שדה התעופה של הבירה צנעא, נמל ראס עיסא ששייך למחוז אל-חודיידה ונמל א-סליפ שממוקם צפונית מערבית לנמל אל-חודיידה. זאת, כאשר יעדים אלו מסייעים להתעצמות הצבאית של החות'ים. 

תצלומי הלווין העדכניים שפרסם הבלוג נועד להדגיש לחות'ים את אמינות האזהרה. כמו כן, לפי גורם ביטחוני שמצוטט על ידי ה"אינטלי טיימס": "אותן תשתיות יכולות לשמש כמטרות להמשך המערכה מול החות'ים שנתמכים בידי איראן ופגיעה בהם תפגע בשלטונו ובמימונם של החות'ים. התיקון של הפגיעה באתרים האלה עשוי לקחת חודשים רבים ואף להשביתם לצמיתות". יש לציין כי הנזק הכספי של תקיפת היעדים מוערך בעשרות רבות עד מאות מיליוני דולרים.

תימן בערה לאחר התקיפה צילום: רשתות חברתיות

רועי קייס מכאן חדשות מציין כי היעדים המדוברים שסומנו הותקפו בחודשים האחרונים בידי הקואליציה ההגנתית בראשות ארצות הברית ובריטניה, אך בצורה מאוד ממוקדת שלא היוותה סיכון לפעילות שני הנמלים ושדה התעופה. על אף ניסיותויהם של החות'ים לשדר עסקים כרגיל לאחר התקיפה הישראלית בנמל הימי, הפעילות בו ירדה באופן משמעותי.

האש בתימן צילום: רשתות ערביות

על כן, תוצאה דומה עשויה להתרחש בשלושת היעדים שסומנו על ידי בלוג המודיעין, אם וכאשר החות'ים, שממשיכים לאיים בתגובה נגד ישראל על התקיפה באל-חודיידה, יממשו את האיום. 

מלחמת חרבות ברזל מבצע יד ארוכה המורדים החות'ים נמל חודידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}